Kínában már az olajkorszak utánra készülnek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kína, amely a világ legnagyobb autópiacával rendelkezik, azt tervezi, hogy betiltja a benzin és dízel üzemű gépjárművek gyártását és forgalomba hozatalát. Ezzel párhuzamosan pedig fejleszteni kívánja az elektromos autó gyártási kapacitásait. A döntésnek elsősorban környezet és egészségvédelmi okai vannak.


Az ötlet nem újdonság, a fosszilis üzemanyaggal működő gépjárművek kitiltását már az Egyesült-Királyság és Franciaország is elhatározta. A döntés szerint 2040-re nem hozható forgalomba ezekben az országokban dízel és benzin üzemű gépjármű, amellyel jelentősen csökkenhet az üvegházhatású gázkibocsátás.

Xin Guobin, ipari és információ-technológiai miniszter-helyettes egy múlt héten tartott fórumon mondott beszédében megemlítette, hogy minisztériuma már a terveken és a határidőkön dolgozik. A politikai döntés hamarosan meg fog születni – mondta. Ez a kérdés jelentős előrelépést fog hozni Kína környezetvédelmi politikájában és a kínai autóipar fejlődésének is lökést fog adni – nyilatkozta a CCTV-nek adott interjújában. A kínai kormány célul tűzte ki, hogy a gyártók növeljék a fosszilis üzemanyaggal közlekedő gépjárművek hatékonyságát és meg kell kezdeniük az alternatív energiával működő járművek fejlesztését.

Kínáé a legnagyobb gépjárműpiac a világon, amit mi sem mutat jobban, minthogy a múlt évben összesen 28 millió autó talált gazdára. Az elektromos autók aránya folyamatosan növekszik és tavaly már elérte az 500.000-et az értékesített autók száma, amely 50%-kkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A kínai kormány kvótarendszer bevezetésével akarja előírni az autógyártók számára, hogy 2020-ig fokozatosan növeljék az elektromos autógyártási kapacitásukat. Ennek köszönhetően a külföldi autógyártók is várhatóan növelni fogják a kínai elektromos autó gyártókapacitásaikat.

A Ford eközben már jövőre hibrid autókat kínál a kínaiak számára és vállalta, hogy 2025-re az összes Kínában forgalomba hozott járművét elektromos kiegészítő hajtással látja el.

(theguardian.com)

[htmlbox Változásfigyeltetés]

Kapcsolódó cikkek

2024. november 4.

Csökken az egyajánlatos szerződések száma

2024 első három negyedévében 5744 darab eredményes közbeszerzési eljárást folytattak le hazánkban az ajánlatkérők, mely összesen 12572 darab közbeszerzési szerződés megkötését jelentette. A közbeszerzések összértéke a tavalyi év azonos időszakához képest 46%-kal emelkedett, azaz összesen 2825,1 milliárd forintot tett ki. Ennek ellenére a rekordnak számító 2022-es évtől ez az érték még messze elmarad. Az előző évek azonos időszakához viszonyítva az egyajánlatos közbeszerzési szerződések számaránya mind az uniós, mind pedig a nemzeti eljárásrendben folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, ami a verseny fokozódását jelzi.

2024. november 4.

Megindult a versenyfutás az új atomerőművekért az MI miatt

Irtózatos számítási kapacitás, következésképpen rengeteg energia és víz kell ahhoz, hogy fél világ az AI-jal írassa a leveleit, a nagy tech-cégek az atomenergia rehabilitációját látják a megoldásnak – írja az Euronews.