Még egyszerűbb az ügyintézés a kormányablakokban


Tovább egyszerűsödik az ügyintézés a kormányablakoknál, mert már azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapus regisztrációval.

Budapest Főváros Kormányhivatala tájékoztatása szerint, hogy a legújabb, uniós támogatással megvalósított projekt fő fejlesztési területeinek egyike az aláírásminta alapú hitelesítési rendszer (amahit) bevezetése volt, ami lehetőséget biztosít a kormányhivatali ügyintézés során a biometrikus aláírásminta alkalmazására a kormányablakokban és egyes kormányhivatali ügyfélszolgálatokon.

Az amahit-rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti – magyarázták. A fejlesztés eredményeként idén november után 32 ügytípus intézhető az amahit-rendszerrel a kormányablakokban és meghatározott kormányhivatali ügyfélszolgálati pontokban – több mint háromezer ügyintézői munkaállomáshoz – kihelyezett aláírópadok segítségével – tudatták.

Az ügyfelek által csak közvetetten érzékelhető projekt eredménye, hogy megvalósult a VPN-konszolidáció, az egységes kormányhivatali hálózati architektúra kialakítása. Ez lehetővé teszi a hivatalok/állami szervek közötti adatkapcsolatok egyszerűbb, hatékonyabb létrehozását – magyarázták.

A kiemelt projektet a Széchenyi 2020 program keretében Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,468 milliárd forint keretösszegből valósította meg – olvasható a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.