Megszüntette a Budapest Airport elleni eljárást a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A GVH a döntést azzal indokolta, hogy a Budapest Airport együttműködött a hatóággal és megvalósította a kötelezettségvállalásban foglaltakat.

A GVH még 2016-ban indított vizsgálatot a Budapest Airporttal szemben az alkalmazott parkolási díjak miatt. A GVH vizsgálta, hogy a vállalkozás által meghatározott és alkalmazott behajtási és várakozási díjak, illetve feltételek alkalmasak-e a parkolási, és az ahhoz kapcsolódó transzferszolgáltatást nyújtó vállalkozások kizárására az érintett piacról a repülőtér környezetében.

Az eljárás kötelezettségvállalással zárult, amelyben a Budapest Airport vállalta, hogy

  • csökkenti az egy napon belül harmadik alkalommal, valamint az aznapi további behajtásokat követően az első öt percre felszámolt díjat Terminál és Prémium parkolóiban: a Terminál parkoló esetében 300, a Prémium parkoló esetében 400 forintra;

  • kedvezményt nyújt a Bónuszkártyával rendelkezőknek, amely a vállalás értelmében a Terminál parkoló használatakor 15%-os, a Prémium parkolónál 20%-os mértékű kedvezményt jelent majd, így a Terminál parkoló Bónuszkártyával 50.000 forint befizetésével 60.000 forint, a Prémium parkoló Bónuszkártyával pedig 25.000 forint befizetésével 28.750 forint áll a felhasználó rendelkezésére;

  • 325.000 forintra növeli a Bónuszkártyára feltölthető összeg felső határát;
  • lehetővé teszi, hogy az érkezési szinten található buszparkoló 15 km-es körzetében ténylegesen parkolót üzemeltető vállalkozások parkolóhelyet béreljenek, alkalmanként 2 órás időkorláttal, korlátlan számú napi behajtási lehetőséggel. A havidíj férőhelyenként, három parkolókártya igénylésével a Prémium parkoló esetében 150.000 forint +ÁFA, a Terminál parkoló esetében 225.000 forint +ÁFA, kombinált használatnál pedig 300.000 forint +ÁFA lesz.

A Budapest Airport vállalta ezenfelül, hogy 2019. december 31-ig nem változtat ezeken a díjakon.

A GVH az utóvizsgálat során megállapította, hogy a Budapest Airport honlapja két információt átmenetileg a kötelezettségvállalástól eltérően tartalmazott: egyrészt a Terminál Parkoló havi bérleti díja 50 000 Ft-tal magasabb összeggel szerepelt, másrészt a csökkentett díjak és kedvezmények fenntartásának záró időpontjaként 2019. december 31. helyett 2019. december 19. szerepelt.

A Terminál parkoló díja kapcsán igazolható volt ugyanakkor, hogy a Budapest Airport tényleges gyakorlata megfelelő volt, azaz a szerződések és számlák szerint az előírt összeget alkalmazta az ügyfelei felé, a honlapi kommunikációt pedig az utóvizsgálat folyamán korrigálta.

A GVH szerint ugyanakkor nem zárható ki, hogy a téves tájékoztatás is hozzájárult ahhoz, hogy
ezt a szolgáltatást kisebb mértékben vették igénybe az ügyfelek, de a tájékoztatás tényleges hatása nem igazolható figyelembe véve, hogy a kötelezettségvállalás szerinti szerződési és számlázási gyakorlat amellett szól, hogy a vállalat értékesítési folyamatában egyébként a megfelelő összeget használták.

Az eljáró versenytanács a rendelkezésre álló adatok alapján megállapította, hogy a fentieken túlmenően az eljárás alá vont valamennyi egyéb kötelezettséget az előírt határidőn belül teljesítette.

Mindezek alapján az eljáró versenytanács a Tpvt. 76. §-a (4) bekezdésének a) pontja alapján az utóvizsgálatot megszüntette.

(gvh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 5.

Európai precedenst teremthet a német bíróság, amely kimondta, hogy nem törvénysértő a képgeneráló mesterséges intelligenciák adatkezelése

Egy német bíróság visszautasította a nagyméretű képi adatkészleteket szolgáltató, nonprofit LAION (Large-scale AI Open Network) elleni szerzői jogok megsértése miatt beadott keresetet. Az adatkészleteket olyan képgeneráló modellek használják, mint a Midjourney, a Stable Diffusion és mások, rajtuk gyakorolnak. A szolgáltató tevékenysége a jogi védelem alatt álló tudományos kutatások kategóriába tartozik – mondta ki a verdikt.