Megújul a Magyar Reklámetikai Kódex


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet: kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem, a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás és a fenntarthatóság – közölte a reklámszövetség kedden.

A közlemény szerint a normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá, egyúttal vállalták azt is, hogy az etikai kódex szerint járnak el. A legjelentősebb módosítások a következők: kibővültek az általános reklámtilalmak a társadalmi etikai normák és a közízlés ingerküszöbének változásaira reagálva.

A kódex irány akar mutatni a mérvadó reklámozói magatartásformák preferálásával, például javasolja a sokoldalú emberábrázolást vagy a testképet digitális módon torzító manipulációk elkerülését – emeli ki a közlemény.

Önálló fejezetet kapott az adatvédelem. Tekintélyes mértékű átdolgozáson esett át a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás, illetve a szerepeltetésük. Teljeskörűen átírták a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló részt. Alaposabban szabályozták azoknak az alkoholmentes italoknak a reklámozását, amelyek alkoholtartalmú ital márkanevét viselik.

Új tartalomként került be a normagyűjteménybe a fogadási tippszolgáltatással kapcsolatos reklám is, továbbá aktualizálták az influenszer-marketingre vonatkozó szabályokat a Gazdasági Versenyhivatal korábban kiadott ajánlásainak tartalmára támaszkodva. Az új Kódex 2023. június 30-tól hatályos.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.