Megújul a Magyar Reklámetikai Kódex


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet: kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem, a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás és a fenntarthatóság – közölte a reklámszövetség kedden.

A közlemény szerint a normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá, egyúttal vállalták azt is, hogy az etikai kódex szerint járnak el. A legjelentősebb módosítások a következők: kibővültek az általános reklámtilalmak a társadalmi etikai normák és a közízlés ingerküszöbének változásaira reagálva.

A kódex irány akar mutatni a mérvadó reklámozói magatartásformák preferálásával, például javasolja a sokoldalú emberábrázolást vagy a testképet digitális módon torzító manipulációk elkerülését – emeli ki a közlemény.

Önálló fejezetet kapott az adatvédelem. Tekintélyes mértékű átdolgozáson esett át a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás, illetve a szerepeltetésük. Teljeskörűen átírták a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló részt. Alaposabban szabályozták azoknak az alkoholmentes italoknak a reklámozását, amelyek alkoholtartalmú ital márkanevét viselik.

Új tartalomként került be a normagyűjteménybe a fogadási tippszolgáltatással kapcsolatos reklám is, továbbá aktualizálták az influenszer-marketingre vonatkozó szabályokat a Gazdasági Versenyhivatal korábban kiadott ajánlásainak tartalmára támaszkodva. Az új Kódex 2023. június 30-tól hatályos.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 31.

Ludovika.hu: Aknázzuk ki az új kor kínálta lehetőségeket

Az adat az új arany – halljuk mostanában. A Ludovika.hu cikksorozatában annak járt utána, hogyan lehet okosan, szabályosan adatot gyűjteni, tárolni, és miképpen hasznosulhatnak a beszerzett információk. Elsőként, e cikkben a vállalati nézőpontot mutatják be Marton Ádám, az NKE ÁNTK Közgazdaságtani és Nemzetközi Gazdaságtani Tanszékének adjunktusa segítségével.

2024. május 31.

A DMA alkalmazásának első hónapjai

A digitális belső piac történelmében 2024 márciusa kulcsfontosságú, hiszen az a DMA érdemi alkalmazásának első hónapja; és mint ilyen, elképesztően hektikusnak bizonyult. Ebben a bejegyzésben valamennyi eseményről nem tudok számot adni, azonban néhány kulcsesemény felsorolásával a DMA alkalmazása korai szakaszának hangulata illusztrálható – olvasható Beyer Fülöp bejegyzésében a ludovika.hu ITKI blogján.