Minden cég dönt a továbbműködésről


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az új Ptk. minden cégformára előírja, hogy a tagoknak a továbbműködésről dönteniük kell; ennek átvezetése a cégjegyzéken illeték-, illetve közzétételi költségmentes. A kft.-knek 2016 március 15-ig kell törzstőkét emelniük.


Az új Ptk. jövő év március 15-én lép hatályba. A már bejegyzett cégeknek ezt követően az első taggyűlésükön dönteniük kell a továbbműködésükről.

A végső határidő a közkereseti, valamint a betéti társaságoknál 2015. március 15., míg a korlátolt felelősségű, illetve részvénytársaságoknál 2016. március 15. – olvasható a kormányzati portálon megjelent, a Ptk. hatályba lépésével összefüggő jogszabály-tervezetekben

A Ptk. által megkövetelt előírásokat a cégbíróságok illeték, illetve közzétételi költség nélkül vezetik át a cégjegyzéken. Amennyiben a változásbejegyzési kérelem mást is tartalmaz, azért már fizetni kell.

A kft.-knek nem kell a Ptk. hatályba lépését követő első taggyűlésükön felemelniük a törzstőkéjüket 3 millió forintra, ennek végső határideje 2016. március 15.

A Ptk. hatályba lépését követően csak zrt.-t lehet alapítani, amely a tőzsdére vitelkor válik nyilvános társasággá. Az új Ptk. hatályba lépéséig alapított és bejegyzett nyilvános cégek 2016. március 15-ig kötelesek részvényeiket bevezetni a tőzsdére, vagy pedig más társasági formát kell – ugyaneddig a határidőig – választaniuk.

A szövetkezeteknek is 2015. március 15-ig kell dönteniük a továbbműködésükről, és ezek cégbírósági bejegyzése is ingyenes.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.