Mindent az ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítványról


Tájékoztató magánszemélyek részére magyarországi ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány igényléséhez.

Bizonyos banki szolgáltatások, állami, önkormányzati, illetve egyéb támogatások igénybevételéhez, pályázatokon való részvételhez szükség lehet a meglévő, illetve korábbi ingatlantulajdon igazolására. A megadott feltételek fennállásáról az ingatlan-nyilvántartás adatai alapján lehet meggyőződni. Ehhez szükséges az Ingatlantulajdon fennállásról szóló hatósági bizonyítvány, melyet a Lechner Tudásközpont állít ki. Az alábbi tájékoztató az igényléssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglalja össze.

A magánszemélyek tulajdonában álló ingatlanokat, magánszemélyek kérésére, név szerinti lekérdezéssel, országos hatáskörrel a Lechner Tudásközpont jogosult lekérdezni az általa üzemeltetett számítógépes ingatlan-nyilvántartási adatbázisból. A lekérdezés eredményéről hatósági bizonyítványt állít ki.

E-papír, ügyfélkapuval vagy KAÜ-vel

A gyorsabb ügyintézéshez az ügyfélkapuval vagy KAÜ-vel rendelkező igénylők az e-papír szolgáltatást vehetik igénybe. Az e-papír szolgáltatás elérhető a https://epapir.gov.hu/ webcímen, az alábbi menüpontok kiválasztásával:

  • Témacsoport: Ingatlantulajdonnal kapcsolatos ügyek
  • Ügytípus: Ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány
  • Címzett: Lechner Tudásközpont Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
  • Felhasználás céljának megjelölése: Kérjük minél pontosabban megadni! (pl. hitelügyintézés)
  • Amennyiben soron kívüli ügyintézést kezdeményez, kérjük, töltse ki „A kérelmező soron kívüli ügyintézés igénylésére vonatkozó nyilatkozata” mezőt. (igen/nem)

A weboldalon a csillaggal (*) megjelölt mezők kitöltése kötelező. A kérelem kitöltése során az igénylőnek fokozottan kell ügyelnie, hogy adatait az érvényes személyazonosító igazolványában és lakcímkártyáján szereplő adatoknak megfelelően adja meg.

Ha az igénylő nem rendelkezik ügyfélkapuval/KAÜ-vel

Ha az igénylő nem rendelkezik ügyfélkapuval vagy KAÜ-s bejelentkezéssel, akkor kérelmét papír alapon is benyújthatja. A  kérelem formanyomtatványa ezen a linken érhető el. A formanyomtatványt számítógéppel célszerű kitölteni. Ha erre nincs lehetőség, a kézzel történő kitöltés során az esetleges hibák elkerüléséért az adatokat OLVASHATÓAN, LEHETŐLEG NYOMTATOTT NAGY BETŰKKEL, a személyazonosító igazolványban és lakcímkártyán szereplő adatokkal megegyezően kell megadni.

A kérelem személyesen leadható a Lechner Tudásközpont Bosnyák téri Ügyfélszolgálati Irodájában, melynek címe: 1149 Budapest, Bosnyák tér 5.
Nyitvatartási idő: hétfőtől-péntekig 8:30 – 12:30 óráig

A kérelem postai úton is elküldhető az alábbi címre: Lechner Nonprofit Kft. 1114 Budapest, Pf. 566

A szolgáltatás díja

A hatósági bizonyítvány kiállításának igazgatási szolgáltatási díja 2024. július 29-től 4.800 Ft/fő. A soron kívüli eljárás díja (ügyintézési határidő: 3 nap) további 16.000 Ft/fő, összesen: 20.800 Ft/fő, melyet belföldről az alábbi bankszámlaszámra kell utalni:
Lechner Nonprofit Kft., 10032000-00332921-00000062
A közlemény rovatban feltüntetendő szöveg: Hatósági bizonyítvány (HB) és a kérelmező(k) neve.

További információk: info@takarnet.hu

Forrás: Lechner Tudásközpont


Kapcsolódó cikkek

2024. október 29.

Mi lehet a mesterséges intelligencia szerepe a közszolgálatban?

A DISPA (Directors of Institutes and Schools of Public Administration) fontos szerepet játszik a közigazgatási intézmények közötti együttműködés elősegítésében és a közszolgálati képzés színvonalának emelésében. Feladata egyebek mellett a közigazgatási képzés fejlesztése, a közigazgatási szervezetek kapacitásának növelése, az innováció és modernizáció támogatása, valamint szakmai fórumok szervezése a tagországok közigazgatási intézményei számára. . A szervezet idei konferenciájára 13 év elteltével ismét Budapesten, ezúttal a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen a Közigazgatási Továbbképzési Intézet szervezésében került sor. A 2024. október 24-25-én megtartott rendezvényen 27 ország közszolgálati tisztviselők képzésével foglalkozó intézmény vezetője – köztük megfigyelői státusszal számos nyugat-balkáni ország szakértője – vett részt.

2024. október 29.

Hamarosan változnak a szabályok, amikor műszaki árucikkeket vásárolunk

Ha műszaki árucikkeket vásárolunk, például hűtőszekrényt, akkor az erről szóló garanciajegyet megkapjuk majd elektronikusan is a Digitális Állampolgárság Program alkalmazásban – jelezte Hidvéghi Balázs, a Miniszterelnöki Kabinetiroda miniszterhelyettese az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány Digitális Magyarország című rendezvényén. Törcsi Péter, az Oeconomus kuratóriumi elnöke rávilágított, hogy EU-s szinten Magyarország élen jár a digitális kérdésekben.