Mindent az ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítványról
Tájékoztató magánszemélyek részére magyarországi ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány igényléséhez.
Bizonyos banki szolgáltatások, állami, önkormányzati, illetve egyéb támogatások igénybevételéhez, pályázatokon való részvételhez szükség lehet a meglévő, illetve korábbi ingatlantulajdon igazolására. A megadott feltételek fennállásáról az ingatlan-nyilvántartás adatai alapján lehet meggyőződni. Ehhez szükséges az Ingatlantulajdon fennállásról szóló hatósági bizonyítvány, melyet a Lechner Tudásközpont állít ki. Az alábbi tájékoztató az igényléssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglalja össze.
A magánszemélyek tulajdonában álló ingatlanokat, magánszemélyek kérésére, név szerinti lekérdezéssel, országos hatáskörrel a Lechner Tudásközpont jogosult lekérdezni az általa üzemeltetett számítógépes ingatlan-nyilvántartási adatbázisból. A lekérdezés eredményéről hatósági bizonyítványt állít ki.
E-papír, ügyfélkapuval vagy KAÜ-vel
A gyorsabb ügyintézéshez az ügyfélkapuval vagy KAÜ-vel rendelkező igénylők az e-papír szolgáltatást vehetik igénybe. Az e-papír szolgáltatás elérhető a https://epapir.gov.hu/ webcímen, az alábbi menüpontok kiválasztásával:
- Témacsoport: Ingatlantulajdonnal kapcsolatos ügyek
- Ügytípus: Ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány
- Címzett: Lechner Tudásközpont Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
- Felhasználás céljának megjelölése: Kérjük minél pontosabban megadni! (pl. hitelügyintézés)
- Amennyiben soron kívüli ügyintézést kezdeményez, kérjük, töltse ki „A kérelmező soron kívüli ügyintézés igénylésére vonatkozó nyilatkozata” mezőt. (igen/nem)
A weboldalon a csillaggal (*) megjelölt mezők kitöltése kötelező. A kérelem kitöltése során az igénylőnek fokozottan kell ügyelnie, hogy adatait az érvényes személyazonosító igazolványában és lakcímkártyáján szereplő adatoknak megfelelően adja meg.
Ha az igénylő nem rendelkezik ügyfélkapuval/KAÜ-vel
Ha az igénylő nem rendelkezik ügyfélkapuval vagy KAÜ-s bejelentkezéssel, akkor kérelmét papír alapon is benyújthatja. A kérelem formanyomtatványa ezen a linken érhető el. A formanyomtatványt számítógéppel célszerű kitölteni. Ha erre nincs lehetőség, a kézzel történő kitöltés során az esetleges hibák elkerüléséért az adatokat OLVASHATÓAN, LEHETŐLEG NYOMTATOTT NAGY BETŰKKEL, a személyazonosító igazolványban és lakcímkártyán szereplő adatokkal megegyezően kell megadni.
A kérelem személyesen leadható a Lechner Tudásközpont Bosnyák téri Ügyfélszolgálati Irodájában, melynek címe: 1149 Budapest, Bosnyák tér 5.
Nyitvatartási idő: hétfőtől-péntekig 8:30 – 12:30 óráig
A kérelem postai úton is elküldhető az alábbi címre: Lechner Nonprofit Kft. 1114 Budapest, Pf. 566
A szolgáltatás díja
A hatósági bizonyítvány kiállításának igazgatási szolgáltatási díja 2024. július 29-től 4.800 Ft/fő. A soron kívüli eljárás díja (ügyintézési határidő: 3 nap) további 16.000 Ft/fő, összesen: 20.800 Ft/fő, melyet belföldről az alábbi bankszámlaszámra kell utalni:
Lechner Nonprofit Kft., 10032000-00332921-00000062
A közlemény rovatban feltüntetendő szöveg: Hatósági bizonyítvány (HB) és a kérelmező(k) neve.
További információk: info@takarnet.hu
Forrás: Lechner Tudásközpont