MNB-bírságot kapott a Signal Biztosító


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálata nyomán 30 millió forint bírságot szabott ki a Signal Biztosítóra.

A hiányosságok egyebek közt a kárrendezési folyamatoknál, a befektetési egységekhez kötött életbiztosításoknál és kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási állomány kezelése, valamint ügyfél-tájékoztatás, illetve az IT-biztonság terén merültek fel. A jogsértések nem érintik a társaság megbízható működését – jelentette be pénteken a jegybank.

Az ellenőrzés 2018. január 27-től a vizsgálat lezárásáig tartó időszakot tekintette át. Mint a jegybank feltárta, a biztosító a kárrendezési részfolyamatokat illetően számos esetben nem szabott határidőt belső szabályzataiban, és elmaradt az ezek megfelelőségének későbbi ellenőrzéséhez szükséges adatok egy részének rögzítése is. Más esetekben viszont a társaság túllépte a belSignal Biztosítóső szabályzataiban rögzített kárrendezési határidőket. Nem bizonyultak megfelelőnek a káreseményeknél a visszaélések utólagos kiszűrésére hivatott egyes információs és ellenőrzési eljárások sem.

A biztosító egyik befektetési egységekhez kötött életbiztosításánál a kötvényesítési költségeket nem jogszabályszerűen jelenítette meg az ügyfeleknek küldött levélben, és éves egyenlegközlő tájékoztatóiban nem tüntette fel a szerződés aktuális visszavásárlási értékét, illetve a szolgáltatási értéket.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (KGFB) a Signal Biztosító egyebek közt, számos esetben nem bocsátotta ki a kötvényt, vagy úgy tartotta nyilván az ajánlattól eltérő díjjal a szerződést, hogy nem tett javaslatot ügyfeleinek az ajánlat módosítására. Egyes esetekben a biztosító a jogszabályi határidőt túllépve küldte ki díjfizetési felszólító leveleit.

Az MNB kötelezte a Signal Biztosítót, hogy 2022. január 31-ig dokumentumokkal igazoltan számoljon be a feltárt problémák megszüntetésére tett intézkedéseiről. Az MNB a jogszabálysértések miatt 20 millió forint felügyeleti és 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a Signal Biztosítóra. A bírság mértékénél enyhítő körülménynek számított, hogy a biztosító számos esetben korrekciós intézkedésekről vagy azok terveiről adott számot már a jegybanki vizsgálat során.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. január 25.

66.000 oldalnyi peranyag, 300 tanú és 210 órányi hang- és képfelvétel

A Központi Nyomozó Főügyészség 2014. augusztus 21-én emelt vádat V. L. és 21 társa ellen a Fővárosi Törvényszéken, ahol az I., a X., a XI., a XV., a XVII., a XVIII., a XIX. és a XX.rendű terheltek vonatkozásában már 2020 júniusában ügydöntő határozatot hoztak. A fent felsorolt vádlottak voltak azok, akik beismerték bűnösségüket és lemondtak a bizonyításról. Velük szemben tehát a Fővárosi Törvényszék Katonai Tanácsa – a Fővárosi Ítélőtábla Katonai Tanácsának másodfokú határozatával – már korábban jogerősen befejezte az eljárást.

2023. január 25.

Internetes csapdára figyelmeztetnek az európai hatóságok

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok trükkös gyakorlatra hívják fel a figyelmet az online térben: egyes cégek rejtett módon veszik rá a gyanútlan felhasználókat szolgáltatásaik előfizetésre. A Gazdasági Versenyhivatal is találkozott már hasonlóval, mostantól pedig a bankkártya-társaságok is segítik a hatóságokat a fellépésben.

2023. január 24.

Novák Katalin és az elnöki kegyelemem intézménye

Novák Katalin hivatala első 8 hónapjában nemcsak olyan bőkezűen mérte az államfői kegyelmet, mint negyed évszázada senki, de megdöntött egy másik rekordot is: 10 év után először ő határozott speciális, eljárási kegyelmi kérvényről pozitívan, ráadásul rögtön hétszer.