NMHH: átfogó vizsgálat indul több nagy postai szolgáltatónál


Hatósági ellenőrzést indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) több nagy postai szolgáltatónál a közelmúltban tapasztalt kézbesítési és panaszkezelési problémák mielőbbi elhárítása érdekében.

Az NMHH-hoz az elmúlt időszakban megnövekedett számú bejelentés érkezett. Elsősorban a címzettek kifogásolták, hogy az online megrendelt termékek kézbesítése elhúzódik, egyes esetekben a webáruházak által feladott csomagok egyáltalán nem érkeznek meg, vagy nem a rendeléskor megadott címre kézbesítik azokat. Olyan esetről is tud a hatóság, amikor a küldemény átvétele volt sikertelen, mert az átvételhez küldött kód nem volt megfelelő.

A panaszosok azt is kifogásolják, hogy a postai szolgáltatók ügyfélszolgálatát nem tudták elérni, írásban benyújtott panaszaikra nem kaptak választ, illetve a telefonos ügyfélszolgálatokon a csomagjaik hollétéről, várható érkezéséről nem kaptak érdemi információt.

Az NMHH feladatai közé tartozik a postai szolgáltatások nyújtásának felügyelete is. A hatóság célja, hogy az ellenőrzés során feltárja a postai szolgáltatóknál a panaszokat eredményező, megfelelő működést gátló tényezőket és azok okait, valamint fellépésével rászorítsa a postai szolgáltatókat az ágazati jogszabályok betartására. A postai szolgáltatások megbízható működése az online kereskedelem terjedésével egyre szélesebb körben kiemelt fontosságú. Az NMHH ezért arra törekszik, hogy felügyeleti tevékenységével megelőzze és megszüntesse az igénybevevői érdeksérelmeket, ezáltal hatékonyan hozzájáruljon a fogyasztók érdekeinek védelméhez.

(NMHH)


Kapcsolódó cikkek

2017. szeptember 18.

A hirdetményi kézbesítés feltételei

Az alperes idézésének a „kézbesítés akadályozott” jelzéssel való visszaérkezése alapján nem valószínűsíthető, hogy a címzett tartózkodási helye ismeretlen, vagy a kézbesítés egyéb elháríthatatlan akadályba ütközik, és az sem, hogy a kézbesítés megkísérlése már előre eredménytelennek mutatkozik; ezért ilyen esetben a hirdetményi kézbesítés feltételei nem állnak fenn.

2022. március 22.

Egyre több a veszélyes hamisítvány az online kereskedelemben

A leggyakrabban hamisított, veszélyesnek is minősülő árucikkek között a leggyakoribbak a parfümök, a kozmetikumok, a ruházati cikkek, a játékok, a gépjármű-alkatrészek és a gyógyszerek – derül ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) legfrissebb tanulmányából.
2022. január 28.

Fizetési felszólítást postai úton kizárólag tértivevény külön szolgáltatással feladott postai könyvelt küldeményként lehet szabályszerűen megküldeni

A bíróság az adós fizetésképtelenségét megállapítja, ha az adós szerződésen alapuló nem vitatott vagy elismert tartozását a teljesítési idő lejártát követő 20 napon belül sem egyenlítette ki vagy nem vitatta, és az ezt követő hitelezői írásbeli fizetési felszólításra sem teljesítette. A fizetési felszólítást postai úton kizárólag tértivevény külön szolgáltatással feladott postai könyvelt küldeményként lehet szabályszerűen megküldeni az adós részére – a Kúria eseti döntése.