Nőnek adta ki magát az intim képekkel zsaroló férfi – felfüggesztett börtönt kapott


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogerősen 20 hónap, három évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélt és több mint egymillió forintos kártérítésre kötelezett a Zalaegerszegi Törvényszék pénteken egy férfit, aki női álprofillal kicsalt intim képekkel zsarolt egy férfit.

A vádlott még 2017-ben egy társkereső oldalon nőnek adta ki magát, az álprofilnak köszönhetően vette fel vele a kapcsolatot egy férfi. A vádlott – akivel naponta váltott üzeneteket – rávette áldozatát arra, hogy intim jellegű fotókat küldjön magáról.

A kapcsolatváltások során vonatjegyvásárlásra, gyermek betegségére és más okokra hivatkozva kölcsönt is kért a vádlott, mégpedig egy ismerőse – a másodrendű vádlott – nevén lévő, de közösen használt bankszámlára. A sértett eleinte eleget tett a „nő” kérésének, de később elzárkózott ettől, ezért a vádlott fenyegető üzeneteket küldött neki, hogy amennyiben nem fizet neki, közzéteszi az intim tartalmú fényképeit.

Mire a sértett a rendőrséghez fordult, már mintegy 1,1 millió forintot zsarolt ki tőle az álprofillal rendelkező vádlott.

A Keszthelyi Járásbíróság januárban folytatólagosan elkövetett zsarolás miatt 20 hónap, három évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a zsarolót, akit 454 ezer forint kártérítésre is kötelezett. A másodrendű vádlottat a bíróság a folytatólagosan, társtettesként elkövetett zsarolás alól bizonyítottság hiányában jogerősen felmentette.

A Zalaegerszegi Törvényszék pénteken jogerős ítéletében helybenhagyta a felfüggesztett börtönbüntetést és a csaknem teljes kár, vagyis mintegy 1,1 millió forint visszafizetésére kötelezte a vádlottat.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.