Moratórium jön az Airbnb-lakások regisztrációjában
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A távszerencsejátékok engedélyezésére vonatkozó magyar szabályozás nem összeegyeztethető a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével – ismertette döntését az Európai Unió Bírósága csütörtökön.
A luxembourgi székhelyű bíróság ítéletének indoklásában hangsúlyozta, a távszerencsejátékokra vonatkozó magyar szabályozás hátrányosan megkülönböztető módon és nem átlátható jellege révén korlátozta a más tagállamokban bejegyzett vállalkozásokat, hogy ilyen típusú online játékokat szervezzenek Magyarországon.
Az ügy részleteit ismertetve a bíróság arról tájékoztatott, hogy a magyar hatóságok 2014-ben megállapították, hogy a máltai bejegyzésű, többek között távszerencsejáték-szervezéssel foglalkozó Unibet International nevű társaság magyar nyelvű internetes oldalakon szerencsejáték-szolgáltatásokat nyújt, noha nem rendelkezik a tevékenység gyakorlásához Magyarországon szükséges engedéllyel. A magyar hatóságok elrendelték az oldalak ideiglenes megszüntetését, valamint bírságot szabtak ki a társasággal szemben.
A bíróság ítéletében rámutatott arra, hogy eltérő bánásmódnak minősül és hátrányosan megkülönbözteti a másik tagállamban letelepedett szerencsejáték-szervezőket a nemzeti szervezőkhöz képest az a nemzeti szabályozás, amely szerint a „megbízható” szerencsejáték-szervezőknek legalább tíz éven keresztül ilyen típusú tevékenységet kell folytatniuk Magyarországon. Mivel a kifogásolt szabályozás hátrányosan megkülönböztető, ellentétes a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével – mondta ki a bíróság.
[htmlbox Változásfigyeltetés]
Az a másik nemzeti szabályozás ellenben, amely azt írja elő, hogy egy társaságnak valamely tagállamban három éven keresztül kell szerencsejáték-szervezéssel foglalkoznia ahhoz, hogy „megbízható” szerencsejáték-szervezői jogállást szerezzen, nem hozza előnyösebb helyzetbe a fogadó tagállamban letelepedett gazdasági szereplőket. Ez igazolható a fogyasztók vagy a társadalmi rend védelmére irányuló közérdekű céllal – mondták. A szabályozás ugyanakkor nem felel meg az átláthatóság követelményének, mivel sem a koncessziók odaítéléséhez kapcsolódó hatósági feltételeket, sem pedig a szerencsejáték-szervezők ajánlatuk megtételekor teljesítendő technikai feltételeket nem határozza meg kellő pontossággal.
A bíróság megállapította, hogy ez utóbbi szabályozás szintén ellentétes a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével, ezért a fent említett jogszabályok alapján semmilyen szankció nem szabható ki.
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!