Répássy Róbert: erkölcsi kötelesség az áldozatsegítés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az áldozatsegítés a kormány, illetve az Igazságügyi Minisztérium számára nemcsak törvény által előírt feladat, hanem erkölcsi kötelesség is – mondta a tárca parlamenti államtitkára a Nemzeti Áldozatsegítési Koordináló Mechanizmus létrehozásáról szóló megállapodás aláírása alkalmából.

Répássy Róbert kiemelte, négy minisztérium és három állami szerv e területen felismerte az együttműködés fontosságát; a cél az áldozatok jogainak maradéktalan érvényre juttatása és az áldozattá válás megelőzése.

Hornung Ágnes, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára elmondta, az együttműködés azt szolgálja, hogy hatékonyan tudják segíteni azokat az embereket, akik valóban bajban vannak, és erre szükségük van; a legfontosabb, hogy az akut krízishelyzetbe kerülő ember azonnali és hatékony segítséget kaphasson.

A megállapodást Hornung Ágnes és Répássy Róbert mellett a Miniszterelnökség képviseletében György István területi közigazgatásért felelős államtitkár, a Belügyminisztériumtól Fülöp Attila gondoskodáspolitikáért felelős államtitkár, valamint Hatala József, a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnöke, Jenei Zoltán országos kórházfőigazgató és Balogh János országos rendőrfőkapitány látta el kézjegyével.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.