Sportjogi könyvbemutató a Budapesti Ügyvédi Kamarában
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Wolterskluwer Kiadó gondozásában jelent meg Magyarország sportjogi enciklopédiája. Az angol nyelvű monográfiát prof. Dr. Dimitrios Panagiotopoulos, a Nemzetközi Sportjogász Társaság elnöke mutatja be 2018 május 22-én 14.00 órakor a Budapesti Ügyvédi Kamara protokolltermében.
Az immár második kiadásban megjelenő, „Sports law in Hungary” című kötet szerzője dr. Nemes András ügyvéd, egyetemi docens, aki mindazoknak ajánlja a kiadványt, akik akár az oktatásban, akár a gyakorlati munkájukban szeretnék felhasználni.
A kötet többek első részében többek között foglalkozik a sportjog magyarországi történetével, a sportjog jogforrásaival, statisztikai adataival. Az első kiadás óta eltelt három évben jelentős változások mentek végbe a Magyar Olimpia Bizottságban, a Magyar Paralimpiai Bizottságban és a sportiskolai rendszerben is. Mindezeket részletesen ismerteti a szerző. Külön színfoltja az enciklopédiának a sportban működő civil szervezetek bemutatása. Külön fejezetet szentel a mű a magyar sportigazgatás, továbbá az adózási és pénzügyi támogatási jellemzők leírásának. Nagy hangsúlyt kapnak a kártérítési lehetőségek a sportban, a sportolói személyiségvédelem, a vagyoni és nem vagyoni kártérítési lehetőségek. Ez utóbbiban megjelentek a sportban is releváns, sérelemdíjas eljárások.
Az enciklopédia második része a sport munkajogával foglalkozik, a szerző hangsúlyozza, hogy sokkal karakteresebb sportolói érdekvédelmi rendszer kiépítésére lenne szükség.
A harmadik rész a sport és a dopping kapcsolatával foglalkozik, részletesen ismertetve a dopping ellenes küzdelem közjogi feltételrendszerét, az egyes sportszervezetek, sportirányítók és végrehajtók feladatait a doppingellenes küzdelemben.
A sport és kereskedelmi jogi jellemzők bemutatásával foglalkozik a kötet negyedik része, ahol az általános szabályozási ismertetésen túl a támogatási szerződések, a média és közvetítési jogok, a patronálás, a szponzorálás, reklámszerződések, az arculatátvételi szerződések, a piacépítési szerződések jellemzőit elemzi a szerző.