Üdülési jog miatt bírságolt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint a cég megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogok eladásáról szóló ajánlatával, amelyeket 2012 novemberétől telefonos és személyes, szóbeli egyeztetések keretében népszerűsített.


A GVH vizsgálata szerint a cég azt üzente az üdülési joggal már rendelkező fogyasztóknak, hogy meglévő üdülési jogaikat eladja, amelynek feltétele egy új üdülési jog megvásárlása és azt, hogy az újonnan megvásárolt üdülési jogot belátható időn belül képes értékesíteni.

A vállalkozás egyúttal hitelszerződéseket is közvetített a fogyasztóknak – ügynökként eljárva – az új üdülési jog megvásárlásához szükséges vételár finanszírozásához.

A GVH döntésében megállapította, hogy a vállalkozás 2012 novemberétől tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert azt a valótlan benyomást keltette a fogyasztókban teljes kereskedelmi gyakorlata idején, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, a továbbértékesítési szolgáltatásnak, illetve a másodlagos értékesítés eredményességének pedig az a feltétele, hogy a fogyasztó újabb üdülési jogot vásároljon,

A cég valótlan állításokat tett a szóbeli megbeszélések alkalmával az értékesítés eredményességére és az üdülési jogok eladhatóságára vonatkozóan is.

[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]

 

A bírság kiszabásakor a GVH a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

– a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, így sok fogyasztót ért el;

– a vállalkozás teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan, jogsértő tájékoztatásokon alapult;

– a jogsértő kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztókat célzott meg;

– a vállalkozás jelentős mértékű előnyhöz jutott a jogsértő kereskedelmi gyakorlatok által;

– a szolgáltatás bizalmi jellegű;

– a jogsértés – az üdülési jog többéves időtartamára tekintettel – hosszú távon fejti ki hatását, és komoly fogyasztói kárt, kiadást jelent.

A GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított üdülési jogok továbbértékesítésével kapcsolatos üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára, és figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett, a „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányának keretében.

(gvh.hu)


Kapcsolódó cikkek