Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Mától ismét fogadják az ügyfeleket a fővárosi földhivatalok.
Budapest Főváros Kormányhivatalának Földhivatali Főosztálya arról tájékoztatta a Budapesti Ügyvédi Kamarát, hogy 2020. június 8. napjától a veszélyhelyzet miatti módosításokat felfüggeszti, azaz visszaáll a megszokott ügymenet és ügyfélfogadási rend, mely a www.foldhivatal.hu honlapon is megismerhető. Az iratdoboz használata és az érkeztetett példány postázása megszűnik, a beadványok a korábbi gyakorlat szerint, személyesen vagy postafiók címre juttathatók el a hivatalba.
A személyes félfogadás során szájmaszk használata kötelező. Az ügyfélfogadó helyiségekben csak annyi ügyfél tartózkodhat, amennyi ügyfélablak üzemel. Az ügyintézés a jogszabály által előírt határidőben az ingatlan-nyilvántartási ügyekben is megtörténik. A beadványok feldolgozásának ideje tovább rövidülhet, ehhez azonban az szükséges, hogy a kérelmeket az ügyintézés helyének megfelelő földhivatali telephelyre (Bosnyák tér, Budafoki út) vagy postafiók címre juttassák el, és az eljárási díjat a kérelem előterjesztésekor fizessék meg.
Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett azon beadványok száma, melyekben az eljárási díjat a hiánypótlási felhívás ellenére sem fizetik meg. Ezen ügyekben az eljárást megszünteti a hivatal. A Földhivatali Főosztály a veszélyhelyzet idején tanúsított türelmét és együttműködésre törekvését valamennyi ügyfelének ezúton is megköszöni.
(Budapesti Ügyvédi Kamara 602. számú hírlevele)