Utánanézett az adóhátraléknak, vádlott lett


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Csongrád Megyei Főügyészség vádat emelt két adóhatósági dolgozó ellen, akik 2017. januárjában, Csongrád megyében, adótitoknak minősülő információt jogosulatlanul kezeltek – olvasható az ugyeszseg.hu-n.


A vádirat szerint az egyik elkövető -szabadsága alatt- gépkocsit akart vásárolni. Azért, hogy az eladót ellenőrizze telefonon felhívta az éppen dolgozó kollégáját és megkérte, hogy az adótartozásokat nyilvántartó rendszerben nézze meg, hogy az eladónak van-e adóhátraléka. A másik vádlott eleget tett a kérésnek és a nyilvántartásban megnézte a kért adatot. Az adóhátralék adótitoknak minősül, azt kizárólag hivatali kötelezettség teljesítése érdekében ismerheti meg az adóhivatali dolgozó. Az adat magáncélú megismerésével a vádlott jogtalan előnyhöz jutott, mivel a gépkocsi eladójának vagyoni helyzete ismeretében tudott dönteni a gépjármű megvásárlásáról.

[htmlbox Változásfigyeltetés]

A Csongrád Megyei Főügyészség a két hivatali dolgozót hivatali visszaélés bűntettével vádolja, velük szemben pénzbüntetés kiszabását és az adatot megtekintő vádlott esetében kormánytisztviselői foglalkozástól eltiltást indítványozott. A vádlottak bűnösségének kérdésében a Szegedi Törvényszék fog dönteni.

(ugyeszseg.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.