Vevők kártyaadatait használta fel az eladó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vádat emelt az ügyészség egy dohánybolti eladó ellen, aki egy saját maga által készített eszköz segítségével megszerezte több vásárló bankkártyájának adatait Budapest belvárosában, majd azokkal külföldi online szerencsejáték-oldalakon játszott – közölte a fővárosi főügyész kedden az MTI-vel. 


Ibolya Tibor tájékoztatása szerint a 26 éves férfi 2015 februárja és márciusa között két V. kerületi dohányboltban is dolgozott alkalmazottként. Összesen 33 vásárló bankkártyaadatait szerezte meg jogosulatlanul, és a csalásokkal csaknem hárommillió forint kárt okozott. Voltak sikertelen fizetési próbálkozásai is több mint tízmillió forint értékben. 

[htmlbox Változásfigyeltetés]

 

A Budapesti V. és XIII. Kerületi Ügyészség a férfival szemben információs rendszer felhasználásával, üzletszerűen elkövetett csalás bűntette és más bűncselekmények miatt nyújtott be vádiratot.

A rendőrség még 2015 júliusában fogta el az akkor még 24 éves G. Benjámint. Az akkori rendőrségi tájékoztatás szerint a csalás során a bankkártyák minden esetben a sértettek tulajdonában maradtak, azokról csak a kártyaadatokat olvasta le észrevétlenül a férfi. G. Benjamin rendőrségi kihallgatásán beismerte a bűncselekmény elkövetését.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.