Reklámadót módosító javaslat: nincs vita a héten


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Lekerült az Országgyűlés eheti napirendjéről a reklámadó módosítása. 


A Ház levette eheti napirendjéről a reklámadóról szóló törvény módosításának vitáját, és arról is döntöttek, hogy ezen a héten csupán keddig üléseznek, a szerdára tervezett pontokat kedden tárgyalják – adta hírül az MTI.

Mint korábban írtuk, a kormány új alapokra helyezné reklámadót június 1-től, addig pedig mindent visszafizet a költségvetés, amit eddig befizettek az adózók.

Ha végül megszavazná a parlement a javaslatot, június 1-től új időszámítás kezdődne, ugyanis jelentősen emelkedne a mérték, 9 százalékra, de addig fenntartaná a javaslat az „adómentességet” azzal, hogy május végéig 0 százalékban határozza meg az adóterhet. A jogalkotó azonban továbbra is ragaszkodik az alacsonyabb bevétellel rendelkező adóalanyok adó alóli mentesítéséhez, így a 100 millió forintos határt megtartja a tervezet. Ezt azonban az uniós állami támogatási szabályokkal összhangban de minimis támogatásnak minősíti és az arra vonatkozó határértékekkel vehető igénybe. Ez megfelel a korábbi brüsszeli kommunikációnak, amely az adó visszafizetését akkor engedné mellőzni, ha bizonyítja Magyarország, hogy az alsó sáv mentessége megfelel a de minimis rendeletnek.

(MTI, Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Így működik a közösségi finanszírozás

A fintech-forradalom egyik mérhető sikertörténete, hogy miként vált az adomány és előfizetés jellegű közösségi finanszírozás a hagyományos forrásgyűjtési módszerek – mint a klasszikus banki finanszírozás vagy a kockázati tőkebefektetések – alternatívájává. Ebből a gyors fejlődésből az is következik, hogy kevésbé egységes a kép a köztudatban a „crowdfunding” jelenségről. Hány formája van? Melyek esnek szabályozás alá? Kik a szereplők a folyamatban? Milyen jogszabályok vonatkoznak rá?  Hogyan adóznak? Sok-sok tisztázandó körülmény közül a fő kérdés mindenekelőtt azonban az, hogy megjelennek-e erre szakosodott szolgáltatók Magyarországon is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalójából sok kérdésre választ kapunk.

2024. április 25.

NMHH: reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága