Mesterséges intelligencia segíti az ügyintézést a kormányablakokban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló pontokon is lehet már ügyeket intézni a kormányablakokban országszerte majdnem kétszáz helyszínen – közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt.

A közlemény szerint a Mesterséges Intelligencia Asszisztens pontokon könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet elektronikusan bizonyos ügyeket intézni, például vezetői engedélyt vagy személyi igazolványt pótoltatni, gépjárművel kapcsolatos ügyekben eljárni, anyakönyvi kivonatot és erkölcsi bizonyítványt igényelni, de az ügykörök folyamatosan bővülnek.

Az önkiszolgáló terminálokon kamera, mikrofon, ujjlenyomat- és okmányolvasó, hangszóró, nyomtató, bankkártya-terminál, valamint aláíró pad található. A rendszer lépésről lépésre vezeti végig a felhasználót az ügyintézés menetén, és az azonosítás is a mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási forma.

A projekt 2,6 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósul meg – olvasható a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 18.

A jog nem csak a jogászoké…? – Mesterséges intelligencia, legaltech és jogi kommunikáció  

Jog és kommunikáció – A modern kommunikációs technológiák versenyképességi kihívásai” című konferencia – amelyet a Wolters Kluwer Hungary, a Szegedi Tudományegyetem Üzleti Jogi Intézete és az SZTE Európai Értékek Elemző Központja közösen szervezett májusban – arra kereste a választ, hogy felkészültek vagyunk-e mindazokra a kommunikációs jelenségekre, amelyekkel a technológiai fejlődés eredményeként a digitális környezetünkben nap mint nap szembesülünk. Olvassa el a konferencia délutáni szekciójáról készült beszámolóinkat, így betekintést kaphat az előadásokba. 

2024. június 13.

A vállalati kommunikáció megfelelőségi kérdései

A „Jog és kommunikáció – A modern kommunikációs technológiák versenyképességi kihívásai” című konferencia – amelyet a Wolters Kluwer Hungary, a Szegedi Tudományegyetem Üzleti Jogi Intézete és az SZTE Európai Értékek Elemző Központja közösen szervezett májusban – arra kereste a választ, hogy felkészültek vagyunk-e mindazokra a kommunikációs jelenségekre, amelyekkel a technológiai fejlődés eredményeként a digitális környezetünkben nap mint nap szembesülünk. Olvassa el a konferencia délutáni szekciójáról készült beszámolóinkat, így betekintést kaphat az előadásokba.