Mesterséges intelligencia segíti az ügyintézést a kormányablakokban


Mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló pontokon is lehet már ügyeket intézni a kormányablakokban országszerte majdnem kétszáz helyszínen – közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt.

A közlemény szerint a Mesterséges Intelligencia Asszisztens pontokon könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet elektronikusan bizonyos ügyeket intézni, például vezetői engedélyt vagy személyi igazolványt pótoltatni, gépjárművel kapcsolatos ügyekben eljárni, anyakönyvi kivonatot és erkölcsi bizonyítványt igényelni, de az ügykörök folyamatosan bővülnek.

Az önkiszolgáló terminálokon kamera, mikrofon, ujjlenyomat- és okmányolvasó, hangszóró, nyomtató, bankkártya-terminál, valamint aláíró pad található. A rendszer lépésről lépésre vezeti végig a felhasználót az ügyintézés menetén, és az azonosítás is a mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási forma.

A projekt 2,6 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósul meg – olvasható a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2022. december 14.

Wolters Kluwer: A jövő jogásza felmérés feltárta a 2023-at meghatározó legfontosabb jogi trendeket

2022-ben is gyors ütemben zajlottak a számos szakterületet érintő, folyamatos átalakulással járó változások a jogi szakmában – olvasható a Wolters Kluwer kiadó közleményében. A Wolters Kluwer jövő jogászáról szóló 2022. évi felmérésének megállapításai alapján 2023 felé közeledve a már meglévő trendek, nyomás és prioritások túlnyomórészt még nagyobb teret nyertek, és új trendek is megjelentek.