Jogi technológiai trendek – 751 jogi szakember válaszai alapján


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A jövő jogásza felmérés: az új és továbbfejlesztett technológiai képességek nagyobb rugalmasságot, jobb ügyfélkapcsolatokat és magasabb teljesítményt eredményeznek számos, a jogi szakmában tevékenykedő cég számára, Európában és az Egyesült Államokban egyaránt. A technológia alkalmazásában élen járó ügyvédi irodák 63%-a arról számolt be, hogy jövedelmezősége nőtt az elmúlt évben – nagyobb mértékben, mint más cégeknél.

A Wolters Kluwer immár negyedik A jövő jogásza kutatásából kiderül, hogy a technológia továbbra is fontos tényező a jogi szektor jobb teljesítménye érdekében és ez folyamatosan erősödik.

Jogi technológiai tanulmány

A 2022-es felmérés a következő iparági trendeket azonosította Európában és az Egyesült Államokban:

  • A technológia növekvő szerepe az ügyvédi irodák és a vállalati jogi osztályok között fokozódik;
  • A jogi osztályok számára a technológia fontos kiválasztási szempont az ügyvédi irodák tekintetében;
  • Mind a jogi osztályokon, mind az ügyvédi irodákban a technológia szélesebb körű alkalmazása az egyik legfontosabb változások közé tartozik.

Vitathatatlan, hogy a technológia a jobb teljesítmény, a hatékonyság és termelékenység kulcsfontosságú tényezőjévé vált. Ennek ellenére a szervezetek még mindig küzdenek a technológia-használat optimalizálásával, fejleszteni kell a változáskezelés és az új eszközök használatához szükséges képzések területét.

2022-ben is folytatódott a technológiai megoldások használatának növekedése és az ezekbe való invesztálás, az előrejelzések szerint még nagyobb teret kap majd. A vállalati jogi osztályok – a nagyobb munkaterheléssel és a költségvetési korlátokkal szembesülve – a technológia felé fordultak a munka automatizálása és a termelékenység javítása érdekében. Az ügyvédi irodák az ügyfelek változó elvárásaival, magasabb hatékonyság iránti igényekkel és erősödő versennyel szembesülve szintén a technológia felé fordulnak segítségért.

A technológia alkalmazásában élen járó cégek prosperálnak

Az adatok egyértelműek: a technológiát használó vállalatok (a technológiát leghatékonyabban hasznosító szervezetek) prosperálnak. Évről évre több fontos pénzügyi mutatóban felülmúlják a többi céget, mindez azt mutatja, hogy megéri a megfelelő technológiába beruházni és alkalmazni azt. A technológiát alkalmazó ügyvédi irodák 63%-a arról számolt be, hogy jövedelmezősége nőtt az elmúlt évben – nagyobb mértékben, mint más cégeknek.

2022-ben a szervezetek 54%-ában alkalmazták a technológiát, 44%-ban pedig tervezték a használatát. A technológiát használó szervezetek száma nőtt a korábbi évekhez képest (2021-ben 40%, 2020-ban 39%). A technológiát alkalmazó szervezetek a világjárvány idején és a gyorsan változó jogi környezetben kiemelkedő rugalmasságot, mozgékonyságot és teljesítményt mutattak.

A jogi technológia és a tehetségek

Az ügyvédek olyan jogi szervezetekben szeretnének dolgozni, ahol alkalmazzák a technológiát. A vállalati jogászok 87%-a és az ügyvédi irodák ügyvédeinek 83%-a szerint rendkívül fontos, hogy olyan szervezetnél dolgozzanak, amely teljes mértékben kihasználja a technológia előnyeit. Napjaink tehetségei nagyon magas elvárásokat támasztanak a legújabb eszközök és technológiák terén, amelyek fejlesztik az agilitást, a változást és a távoli munkavégzés hatékonyságát.

Wolters Kluwer – A jövő jogásza: A változások élén 2022

A jelentés Európa és az Egyesült Államok 751 jogi szakemberének meglátásait tartalmazza. Töltse le a riportot és tudjon meg többet a jogi technológiai trendekről >>

       A 2022-ES FELMÉRÉS EREDMÉNYE

Wolters Kluwer – A jövő jogásza: A változások élén

Letöltöm a tanulmányt


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A technológia által támogatott joggyakorlat jövője: az AI precizitása egyensúlyba kerül az emberi szakértelemmel

A jog kritikus válaszút előtt áll, ahol egyensúlyba kell hoznia a nagy nyelvi modellek szabályalapú, algoritmikus és adatvezérelt logikáját az ember értelmező, stratégiai és empatikus gondolkodásmódjával, a mesterséges intelligencia által generált eredményeket az emberi szakértelemmel párhuzamosan alkalmazva az ügyfelek problémáinak átfogó kezelése érdekében.

2024. április 17.

Digtális megfelelés: Miért nem működnek a régi rutinok, és ez miért fájdalmas?

A digitális gazdaságban mind többen érezzük úgy, hogy általános közérzetünket minden téren meghatározza, hogy a régi és bevált rutinokat újra és újra felül kell vizsgálnunk. Ahogy Kahnemann mondaná, a gyorsról a lassú gondolkodásra kell váltanunk. A rutin lényege pedig éppen abban rejlik, hogy felgyorsítja és „fájdalommentesíti” az ismétlődő döntési szituációk megoldását. Különösen nagy kihívás, miközben a figyelmünket ezer csatornán felfoghatatlan számú inger bombázza. Ne felejtsük el, hogy az időnk és figyelmünk az egyik legnagyobb gazdasági értékké vált.

2024. április 17.

Miért (ne) antropomorfizáljuk a generatív mesterséges intelligenciát? – 1. rész

Úgy tűnhet, a mesterséges intelligencia napjainkban egyre inkább az emberhez hasonlóvá kezd válni. Ennek hátterében a tudomány fejlődésének természetes következményei és néha tudatos emberi döntések állnak. Milyen jelenségek állnak a folyamat mögött, és hogyan fogja ez a trend befolyásolni a mindennapjainkat a közeljövőben?