A generatív MI szerepe az ügyvédi irodákban


10 hónappal a generatív mesterséges intelligencia megjelenése után kevés jogi szakember vitatja azt az elképzelést, hogy a technológia végső soron megváltoztatja az ügyvédek jogi szolgáltatásnyújtását. Ennek ellenére sok szakember fejében ott motoszkál a kérdés, hogy a generatív mesterséges intelligencia pontosan hol lesz a legnagyobb hatással egy ügyvédi irodában, és mely konkrét funkciókat alakítja át a technológia.

Az ILTACON 2023 konferencián „Egy nap egy mesterséges intelligencia által vezérelt ügyvédi iroda életében” ülésén a beszélgetés résztvevői megpróbáltak képet adni arról, hogy a generatív mesterséges intelligencia hogyan hathat az ügyvédi iroda különböző területeire, és hogyan alakíthatja át az olyan iparági alapelveket, mint a számlázható óra alapú munkavégzésvagy az ügyfél interakciói.

Vállalkozásfejlesztés és marketing

A generatív MI segíthet az ügyvédi irodák számos üzletfejlesztési és marketing funkciójának fellendítésében.

Valójában a nagy nyelvi modellek tartalomgenerálási képessége összhangban van a marketingrészlegek által végzett feladatokkal. Azt hiszem, az első lépés, amit valóban meg kell tennünk, az az, hogy feltesszük magunknak a kérdést: mit csinálok napi szinten? Mit csinál a csapatom? Mivel foglalkozik az irodám? Tehát ha megnézzük, mit csinál a marketing üzletfejlesztés, nyilvánvalóan rengeteg tartalmat generálnak” – magyarázta Jason Noble, az ikaun termékfejlesztési igazgatója. Noble megjegyezte, hogy már használja az olyan generatív mesterséges intelligencia-alapú eszközöket, mint a ChatGPT, hogy kezdeti ötleteket szerezzen webináriumokhoz vagy gondolatvezetéshez.

A jövőre nézve a marketing osztályoknak, mint sok más részlegnél, meg kell erősíteniük azonnali reagálási készségeiket, hogy a legtöbbet kihozhassák ezekből az eszközökből – tette hozzá Noble.

„Valójában azt kell kitalálni, hogyan lehet kapcsolatba lépni ezekkel a modellekkel, és milyen kérdéseket tegyünk fel, ahhoz, hogy ne váljunk túlságosan bőbeszédűvé, és hogyan kérdezzünk” – tette hozzá.

Kutatás és szerződéskötés

A Generative AI erős nyelvi képességei gyorsan beépültek a kutatási és szerződéskötési megoldásokba is.

És ezek azok a területek, ahol a technológia felhasználási esetei valószínűleg tovább fognak növekedni, jegyezték meg a beszélgetés résztvevői. Az biztos, hogy számos jogi kutatási szolgáltató integrálta a generatív mesterséges intelligencia eszközeit, köztük a LexisNexis és a Thomson Reuters. Eközben egyre több szerződés-ellenőrző és CLM-szolgáltató, köztük sok más mellett a Spellbook, az Ironclad és a ContractPodAI, generatív mesterségesintelligencia-alapú megoldásokat adott ki a szerződések áttekintésének, szövegezésének, újrakötésének és elemzésének elősegítésére.

E-Discovery

Természetesen az elektronikus bizonyítékszerzési ipar már régebb óta használja a mesterséges intelligenciát, mint például a technológia által támogatott felülvizsgálatot (TAR).

Bár a TAR alkalmazási aránya nem mindig volt lineáris, a generatív mesterséges intelligencia kedveltebb lehet a területen. „A generatív mesterséges intelligencia rendkívül izgalmas számunkra ezen a téren, mert hatalmas mennyiségű adatot képes feldolgozni. A nagy mennyiségű adat összegzése rendkívül hatékony, és megváltoztatja a bizonyítékok kezelésének módját” – foglamazott Kristin Zmrhal, a DISCO termékstratégiáért felelős alelnöke. A továbbiakban Zmrhal megjegyezte, hogy arra számít, hogy az bizonyítékszerzés és a dokumentum-ellenőrzés „nagyon automatizálódik” a generatív mesterséges intelligencia által, és hogy az első vázlatelemek közül sokat nagy nyelvi modellek javasolnak majd.

Árképzési modellek

Amikor szembesültünk azzal, hogy a generatív mesterséges intelligencia képes egyszerűsíteni számos jogi szakember fárasztó feladatát, az iparág izgalmát azonnal a technológia miatti aggodalmak követték, amelyek veszélyeztetik a régóta fennálló számlázható óra alapú elszámolást.

A beszélgetés résztvevői azonban azzal érveltek, hogy a technológia ehelyett számos, nem számlázható jogi feladatot képes átalakítani.

„A munkára fordított idő elszámolásával a számlázásban érdekes lehetőségek rejlenek, mert az első sorban adminisztratív. Nem azért kell számlát fizetnie, hogy eltöltse az adott időt, és nem azért, hogy számlákat állítson elő” – érvelt Jennifer Cody, a Microsoft Corporation fióktechnológiai stratégája. „Tehát remélem, hogy a generatív mesterséges intelligencia használata az időbevitel csökkentésével, a számlázási folyamat segítésével vagy a számlák, generálásával… talán elfogadottabb lenne, mert ez egy adminisztratív funkció.” Ráadásul Cody azzal érvelt, hogy a fárasztó, adminisztratív feladatok egyszerűsítése a technológiával több számlázható idejüket ad vissza az ügyvédeknek, és növeli a jövedelmezőséget.

Végső soron az ilyen kilátások arra késztethetik a cégeket, hogy először ezekre a területekre fordítsanak erőforrásokat, miközben továbbra is értékelik a technológia joggyakorlatra gyakorolt hatását.

„Valóban kezdünk eljutni ahhoz a tágabb kérdéshez, hogy a generatív MI-t a bevételszerzési oldalon szeretnénk alkalmazni, vagy az optimalizálás és a költségmegtakarítás terén? Vagy mindkettőn?” – tette fel a kérdést Evan Shenkman, a Fisher Phillips tudás- és innovációs igazgatója. Úgy foglamazott: „úgy gondolom, hogy a cégek sokkal nyitottabbak a költségmegtakarításokra, az optimalizálásra, ahol a szolgáltatás alapja a számlázható óra, ott van egy kis izgalom.”

Elemzés

Mielőtt a generatív mesterséges intelligencia a jogi ipar kedvenc témája lett volna, az iparág aktívan fordított erőforrásokat az adatok és a prediktív elemzések kihasználására.Az ilyen erőfeszítéseket a generatív mesterséges intelligencia turbózhatja fel.„Ismerek olyan embereket, akik elmondták, hogy négy évig dolgoztak ezen a hatalmas adatprojekten a cégüknél, és mindent normalizáltak, és kitalálták, hogyan lehet mindent együtt feltérképezni” – mondta Shenkman.”És aztán jött a generatív mesterséges intelligencia, és alapvetően nem négy év alatt, hanem körülbelül négy hét alatt meg tudják csinálni ugyanazt a projektet… ez valóban azt mutatja, milyen erőről beszélünk, hogyan turbózzuk fel ezeket a projekteket.Ha még nem kezdték el, most itt az alkalom.”

Ügyfélkommunikáció

Végül, ahol a technológia talán a legváratlanabb potenciállal rendelkezik a cégeken belül, az az ügyfelekkel való kapcsolattartás, hangzott el a beszélgetésen.

Valójában a generatív mesterséges intelligencia használható az ügyféltalálkozók lehetséges forgatókönyveinek végigfuttatására, a találkozók előtti stratégiai tervek elkészítésére és az ügyfelek igényeinek feltérképezésére.

„Nem kell sejtenünk, hogy mi érdekli nagyon az ügyfelet, és mit csinálnak” – jegyezte meg Dazza Greenwood, a CIVICS.com, a jogi technológiákkal foglalkozó professzionális tanácsadói szolgáltatásokat nyújtó butik szolgáltatója.

(law.com/legaltechnews)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 12.

Tavaly is aktív volt a GVH

Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az előző évi tevékenységről szóló beszámolóját. Az Országgyűlés részére készített jelentésben a GVH részletesen beszámol a hatóság 2023-as tevékenységéről: az indított és lezárult versenyhatósági eljárásokról, a lefolytatott átfogó ágazati vizsgálatokról, illetve a kiszabott bírságok alakulásáról. A beszámoló alapján a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners szakértője bemutatja a hatóság versenyfelügyelet terén végzett tevékenységét, különös hangsúlyt fektetve a vállalkozások számára orientáló információkra.