A GVH fókuszába kerülhet az e-kereskedelem


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Várhatóan a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fókuszába kerül az on-line kereskedelem a következő években – hangzott el a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda és a Vállalati Jogtanácsosok Európai Egyesülete (ACCE) közösen tartott konferenciáján, olvasható a szervezet közleményében.


A jól működő vállalati megfelelési programok hozzájárulhatnak a versenyt sértő magatartások megelőzéséhez és felderítéséhez: amennyiben a vállalkozások már a GVH előtti eljárás során jóvátennék az okozott kárt, azzal hatékonyan járulhatnának hozzá a versenysérelmek orvoslásához – hangsúlyozta Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke a közlemény szerint a rendezvényen. A GVH elnökhelyettese úgy véli, a hivatalnak meg kell vizsgálnia, hogy a jövőben miként tudná a vállalkozások megfelelési erőfeszítéseit és tevőleges jóvátételét ösztönözni. 

A vállalkozásoknak jelenleg is van módjuk a bírság elkerülésére vagy csökkentésére, ha együttműködnek a versenyhatósággal – mutatott rá Hegymegi-Barakonyi Zoltán, a Baker McKenzie budapesti irodájának vezetője, a Magyar Versenyjogi Egyesület elnöke. Ezek közül kiemelte az engedékenység és az egyezség lehetőségét, hozzátéve, hogy a cégeknek minden esetben gondosan mérlegelniük kell eljárási lépéseik előnyeit és kockázatát.

 

Más európai versenyhatóságokhoz hasonlóan a GVH-nak is várhatóan a fókuszába kerül az on-line kereskedelem a következő években – hívta fel a figyelmet Horányi Márton a Baker McKenzie versenyjogi partnere. A továbbeladási ármeghatározás, a geo-blocking és árdiszkrimináció kérdésein túl az algoritmus alapú ármeghatározás problémáit is vizsgálni fogják a hatóságok.

A versenyhivatalok versenykorlátozások elleni küzdelmének egyre gyakoribb és hatékonyabb kiegészítője lehet a jövőben a polgári bíróságok előtti versenyjogi perek, amelyekben a sérelmet szenvedett piaci szereplők követelhetnek kártérítést a versenyjogot sértő cégektől. Egy európai irányelv átültetése révén 2017. január közepén változott a magyar szabályozás e téren, ami várhatóan növeli majd a perlési kedvet. Ezzel kapcsolatosan Horváth M. András, a Baker McKenzie versenyjogi szakértője külön kiemelte a bizonyítékok megszerzését segítő új eljárási szabályokat. A bíróság az uniós irányelvnek megfelelő új szabályok szerint szélesebb körben kötelezheti a károkozó cégeket a birtokukban lévő bizonyítékok kiadására, a károsultnak ugyanis nem kell pontosan megneveznie a szükséges iratokat, elegendő lesz azok típusát, kategóriáját megjelölnie.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.