Megszületett a bérmegállapodás
Hároméves bérmegállapodás köttetett, amely szerint jövőre a minimálbér 9, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az előző részben az ingyenes szolgáltatókról volt szó. A szerző bemutatta a Gmailt és a Hotmailt, melyek évek óta a legstabilabb levelezőszolgáltatást adják a magánemberek számára. Ezen kívül az Android- (Gmail) és Windows Phone- (Hotmail – Outlook) rendszerű telefonokon ezek alapszolgáltatásként, nagyon korlátozott képességekkel jelennek meg. Most viszont azt nézzük meg, hogy vállalati szintű szolgáltatást (garantált elérhetőséget, állandó segítségnyújtást, és számtalan olyan szolgáltatást, amelyeket csak nagyvállalati környezetben lehet értelmezni) hogyan lehet igénybe venni.
A Google most nem a keresőmotor
Google G Suite – Háromszintű szolgáltatáscsomagot kínál a Google. A Basic csomagban üzleti e-mail-cím (x.y@sajatvallalat.hu), video- és audióhívás, megosztott online naptár, dokumentum, táblázat és prezentációkészítés – kizárólag online módon –, továbbá 30 Gigabyte tárolási kapacitás a fájlok szinkronizálására és megosztására, valamint belső felhasználásra szolgáló egyszerű weblapokra, biztonsági és adminisztrációs felületek, továbbá folyamatos (24/7) telefon- és e-mail-támogatást kapunk.
A Business csomagban ezen felül korlátlan fájltárolást találunk (ha kevesebb, mint 5 felhasználónk van, ez csak 1 Terabyte), a tárolt fájlokra és a megosztásokra vonatkozó auditálási és jelentési szolgáltatásokat, az e-mailek, a chat, a dokumentumok és fájlok indexelését (ezzel vállalati szinten gyorsan megtalálható minden információ), valamint e-mail-archívumot és e-mail-kezelési szabályzatokat használhatunk.
Az Enterprise csomag az előzőeken felül tartalmaz még adatvesztés elleni védelmet a fájlokra és e-mailekre, illesztéseket különféle külső rendszerhez, fejlett adminisztrációs és biztonsági eszközöket, valamint BigQuery-re alapozott adatbányász eszközöket. Ez utóbbinak ott veszik nagy hasznát, ahol tudatosult, hogy az e-mailekben lebonyolított előzetes szerződéskötés, információcsere hatalmas eszmei értéket képvisel, és érdemes az e-maileket a teljes digitális adatvagyonnal együtt kezelni.
A felhasználók számára a csomagok közötti észrevehető különbség a rendelkezésre álló tárhely mérete. Ez az alapcsomagban 30 GB, de ha legalább 5 munkatársunk számára vásárolunk Business csomagot, akkor a határ megszűnik, bármennyi fájlt tárolhatnak. Fontos azt is megjegyezni, hogy a G-Suite online applikációival létrehozott dokumentumok (szövegfájlok, táblázatok és prezentációk) nem számítanak bele a tárolási limitbe.
A vállalatok számára a csomagok közötti különbség elsősorban a törvényi megfelelés szempontjainak teljesülési, illetve érvényesíthetőségi szintje. Az alapszinten csak minimális adminisztráció van a kezünkben. A Business szinten az e-mailek és egyéb szöveges dokumentumokban való keresés, törvényi megfelelés esetén nélkülözhetetlen. Az Enterprise verzióban az adatvesztés elleni védelmet lehet kiemelni, ami elengedhetetlen lenne vállalati szinten, sok cég mégsem tesz semmit azért, hogy akár egy hardver-hiba, de akár egy vírustámadás esetén megsemmisülő adatokat helyreállíthassák.
Microsoft a mindennapokban
Microsoft Office 365 – A Microsoftnál sokkal nagyobb változatosság van a rendelkezésre álló csomagokban. Két csoportra lehet osztani a megoldásaikat, az egyik a Business- (kisvállalati), a másik az Enterprise-opció. A kisvállalati csomagokat lehet havonta fizetni, az Enterprise csomagokat csak évente előre fizetve vásárolhatjuk meg. Ezért, ha a cég mérete év közben változik, akkor a kisvállalati csomag megfelelőbb választási lehetőség.
A kisvállalati (kevesebb, mint 300 dolgozó) csomagoknál az Office 365 Business nem tartalmaz üzleti e-mail-szolgáltatást. Az Essentials nem tartalmazza az asztali verziókat, csak a webes applikációkat lehet használni. A Premium viszont teljes e-mail-szolgáltatást biztosít, valamint a teljes Microsoft Office programcsomagot tartalmazza, a Word-től az Outlook-on át az Access-ig, dolgozóként maximum 5 telefon, 5 tablet és 5 PC vagy Mac-re. Mindhárom csomagban 1 TB-os fájltár áll rendelkezésre, SharePoint segítségével biztosítja intranet- és projekt-weblapok lehetőségét, továbbá legfeljebb 250 résztvevős Skype-konferenciát bonyolíthatunk, a kommunikációt a Yammer segíti, a támogatás telefonon és weben keresztül folyamatos (24/7).
Az Enterprise csomagoknál a ProPlus nem tartalmaz üzleti e-mail-szolgáltatást, de az installálható verzióknál itt is 5-5 eszközre lehet telepíteni a teljes offiszt. Az E1 csomag csak a webes offisz-applikációkat tartalmazza, az e-mail-szolgáltatás 50 GB-os mailboxot jelent, 1 TB a OneDrive tárolási kapacitás, korlátlan HD minőségű Skype-konferencia maximum 250 résztvevővel, „meeting broadcast” 10 ezer nézőre lehetséges, manuálisan beállítható az e-mail-megtartási és törlési szabályzat, a vállalati keresés Delve segítségével történik, Microsoft Stream használható videó készítéshez és vágásához, automatikus munkafolyamat-létrehozás Microsoft Flow-val, és itt korlátlan felhasználószám lehetséges. Az E3 ezeken felül tartalmazza az offisz-programok webes verzióit, korlátlan fájltárolást OneDrive-on, fejlett e-mail-archiválást és -megőrzési időt. Az E5 csomagban ezeken felül megtalálható a levelezés védelme Exchange Online Advanced Threat Protecion-nel, felhőalapú telefonközpont többféle eszköz számára, helyi és nemzetközi telefonhívások új telefonszámokon (ezt külön díjért), valamint betárcsázós telefonkonferencia-lehetőség is. Az E5 csomag lehetőséget ad ezeken felül – külön díjért – a saját telefonközpont kihelyezésére, vagyis megszüntetésére.
A két szolgáltató összehasonlítása
Fájl-tárolás
A belépő szinten a nyertes az Office 365, mert itt 1 Terabyte tárolást kap minden felhasználó, míg a G Suite ‘Business Essentials’ csomagjánál csak 30 Gbyte-ot. Ráadásul a Google-nál ebbe a 30 GB-ba beleszámolják az e-mailek által elfoglalt helyet is. Ha a magasabb Business-szintet nézzük, a nyertes a Google, mert itt korlátlan tárolási helyet kapunk, míg a Microsoftnál megmarad az 1 TB. Amennyiben nem akarjuk videóval vagy audióval feltölteni a tárhelyet, addig ez a különbség nem lesz súlyos korlát. A korlátlan tárolás a Google-nál csak akkor érvényes, ha legalább 5 felhasználót vásárolunk, alatta 1TB a maximális tárkapacitás.
Belépő szinten itt is az Office 365 csomag a nyertes, mert itt 50 GB lehet a felhasználói e-mail-tárolási maximum az 1TB fájltáron felül, míg a G Suite Basic-nél ez a méret csak 30GB, ami a fájlokkal együtt értendő. Ha viszont a Business Suite-ot vásároljuk (és legalább 5 felhasználónk van), akkor nincs korlát az e-mail-tárolásnál a Googlenál, a Microsoft egyszerű Business csomagjában viszont nincsen e-mail-szolgáltatás.
Programok
Itt az egyértelmű nyertesek az Office 365 ama csomagjai, amelyek helyi gépre installálható offisz-csomagokat is tartalmaznak. Ezek ugyanis összehasonlíthatatlanul többre képesek, mint az online csomagok. Ráadásul a felhasználók 5-5 számítógépre (asztali vagy notebook), tabletre és telefonra installálhatják ezeket az asztali programokat. Az O365 jelenleg az Microsoft Office 2016-os verziót tartalmazza, amely már erős felhőtámogatással rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a munkahelyi desktop gépen elkezdett dokumentumot utazás közben akár a telefonomon (ha elég nagy a képernyőmérete), vagy a notebookommal tovább tudom javítani (megfelelő mobilnet-szolgáltatás szükséges ehhez).
A Google G Suite és a Microsoft Office 365 szolgáltatásainak összehasonlítása. A vizsgálatnál olyan csomagokat hasonlítottam össze, amelyek szolgáltatásaiban nagyon hasonlóak. Költségeket konkrétan nem vizsgáltam, mert a szolgáltatók termékeiket folyamatosan fejlesztik, és az árakat is folyamatosan csökkentik. Az aktuális árakat mindig ellenőrizhetjük a cégek honlapjain, és amikor árakra gondolunk, érdemes észben tartani, hogy az egyik vagy másik termék árának különbsége hogyan váltható át munkaórára, és ezt érdemes összevetni azzal, hogy egyik vagy másik termék megtakarít-e valamennyi munkaórát a felhasználóknak. Az igazi kérdés az, hogy a felhasználók melyik termékkel lesznek produktívabbak, melyikkel tudnak jobban együtt dolgozni.
A következő részben a szerző a felhő biztonsági kérdéseivel foglalkozik majd.
Hároméves bérmegállapodás köttetett, amely szerint jövőre a minimálbér 9, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő.
Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország. A vállalat éves adókonferenciáján bemutatott kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a cégek jelentős többsége már elkezdett foglalkozni azzal, hogy beépítse a mesterséges intelligenciát az adózási folyamataiba. A válaszadók azt is megosztották, hogy üzleti oldalról mi jelenti számukra a legnagyobb kihívást.
A LEI-kód éppen olyan szerepet tölt be a cégek életében, mint egy ember életében a személyi igazolvány vagy az útlevél. Az Európai Unió által 2018-ban egyes pénzügyi tranzakciókhoz kötelezővé tett LEI-kód (jogalany-azonosító) szerepe, hogy biztosítja az átláthatóságot és a biztonságot a pénzügyi folyamatokban.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!