Megbírságolta az MKB Biztosítót a jegybank


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 3 millió forintra bírságolta az MKB Általános Biztosító Zrt.-t, mivel a társaság a casco biztosítási díjakról megtévesztően tájékoztatta a fogyasztókat – közölte a jegybank.


Az MNB hivatalból vizsgálta, hogy az MKB Általános Biztosító Zrt. honlapján 2014. január 1-től közzétett Idősebb autó – alacsonyabb casco díj című tájékoztató megfelel-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló jogszabálynak.

Az MNB megállapította, hogy a biztosító a gépjármű, illetve az ügyfél életkorával arányosan csökkenő díjakkal népszerűsítette ajánlatait, ezért a fogyasztók arra számíthattak, hogy az értékcsökkenéssel arányos díjcsökkenést érhetnek el. A tájékoztatóból azonban nem derült ki, hogy a konstrukció szerint a biztosítási díjak csak a gépjármű 7 éves koráig, illetve a szerződő 31. életévének betöltéséig csökkennek – tették hozzá.

 

A jegybank szerint pontatlanul tüntették föl azt is, hogy minden biztosítási évfordulónál az értékvesztéshez igazodóan csökkentett díjakkal újulnak meg a szerződések: valójában a díjcsökkenést eredményező szorzók a gépjármű 7 éves koráig is csak kétévente változnak, így az öregedésből eredő kedvezmény egyes biztosítási időszakokban nem érvényesült. Ráadásul számos egyéb díjszámítási tényező is befolyásolja a következő biztosítási időszakra irányadó biztosítási díjat, így a kedvezmény tényleges érvényesítése ellenére sem garantálható, hogy az minden esetben csökkenni fog – írták.

Az MNB enyhítő körülményként értékelte, hogy a biztosító a kifogásolt tájékoztatót már a vizsgálat lezárása előtt eltávolította a honlapjáról.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.