Mit tanultunk a legaltechről 2020-ban?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Cikkünkben 10 dolgot foglaltunk össze, amelyeket 2020-ban tudtunk meg a legaltech piacról, és amelyeknek hasznosnak lehetnek minden legaltech cég számára a siker érdekében.

Minden év előrelépést jelent a legaltech szektorban, új szereplők lépnek színre, minden év újabb összeolvadásokat és vállalatfelvásárlásokat, illetve váratlan új kihívásokat jelent. Ebben 2020 sem jelentett kivételt.

A szerzői jogvédelem fontos

Nem elég egy nagyszerű ötlet vagy egy remek termék – le is kell védetni ezt az ötletet. A szellemi tulajdon az egyik legfontosabb üzleti eszköz, ezért nemcsak arról, kell meggyőződni, hogy jogszerűen használjuk azt, hanem meg kell akadályozni, hogy a versenytársak felhasználják. Ezért tulajdonít a BlackBoiler cég olyan nagy jelentőséget a technológia szabadalmaztatásának. A szellemi tulajdon levédetése időigényes és drága lehet, de hosszú távon megéri.

A pénz továbbra is áramlik a legaltech piacra

A folyamatos globális kihívások ellenére 2020 a legaltechre irányuló kockázatitőke-befektetések szempontjából kiemelkedő éve volt. Mivel a legaltech ipar hatékonyabb üzleti lehetőségeket keres, és egyre nagyobb a verseny a szakmai szolgáltató cégek között, ezért a legaltech kelendő árucikk az ügyvédi irodák és a jogtanácsosok számára. Ezenkívül a nem hagyományos finanszírozás, például az ügyvédi irodák közvetlen befektetései, hozzájárulnak egy legaltech startup hitelességének felépítéséhez, amely felgyorsítja a cég növekedését és javítja életképességét.

A konszolidáció felgyorsul

A folyamatos beruházásokhoz következtében a legaltech-kel foglalkozó vállalatok további konszolidációjára lehet számítani. Az üzleti hatékonyság további növelése érdekében célszerű a hasonló célokkal és problémamegoldó módszereket alkalmazó vállalatoknak összefogni. Az elmúlt két évben sok startupot finanszíroztak, majd bekebeleztek a „nagy halak” , mint például a DocuSign, a Miratech vagy Litera cégei -, reméljük, hogy ez a tendencia folytatódik, ahogy az erőforrások és a piac megköveteli.

A kihívást jelentő problémák megoldása időbe telik

A találmányok és a megoldások nem egyik napról a másikra születnek. Sok gondolkodásra, próbálgatásra és együttműködésre van szükség. Sok startup kudarcot vall, mert nincs elég türelmük igazán elmélyedni és sokáig foglalkozni a problémákkal, vagy nem hallgatják meg, hogy ügyfeleinek mire van szükségük. Az ügyfelek visszajelzésének elemzése az egyik legjobb dolog, ami vállalatként a rendelkezésünkre áll, ahhoz, hogy elősegítse a termék növekedését és fejlődését, és ez gyakran a vártnál tovább tarthat. Ne rohanjunk és ne hagyja figyelmen kívül ezt a döntő lépést a folyamatban.

Ne akarjuk megváltani a világot

A legaltech vállalatoknak ragaszkodniuk kell ahhoz, amihez értenek. A vállalatok gyakran alapvető problémákat próbálnak megoldani, vagy túl gyorsan terjeszkednek vagy túl gyorsan vezetnek be új termékeket vagy lépnek be új piacokra, ami közepes minőségű termékeket vagy akár teljes üzleti kudarcot eredményez. A BlackBoiler egy dologra koncentrálta a figyelmét, az automatizált szerződésszerkesztésre, és ragaszkodik ehhez az üzleti modellhez, illetve ahhoz, hogy ügyfeleinek a lehető legjobb megoldást nyújtsa.

A mesterséges intelligenciát vásárlók egyre okosabbak

Arra figyeltünk fel 2020-ban, hogy miközben az érdeklődők száma csökken, addig sokan csak átvilágítást igényeltek, de kevesen voltak, akik komolyan foglalkoztak a vezetési hatékonysággal a szerződések felülvizsgálata során, és készek voltak gondolkodás nélkül vásárolni. Az érdeklődés azoknál nőtt, akik pontosan ismerték a problémájukat, amelyet meg kellene oldani, és tudták, hogy a mesterséges intelligencia eszközök segíthetnek a megoldásban. Az ilyen típusú intelligens vásárlások hatékonyabbá teszik a tranzakciókat mindkét fél számára.

A járvány elválasztotta a „szükség van rá” -t a „jó lenne megvenni” -től

A jogi részlegek és ügyvédi irodák minden eddiginél jobban törődnek az eredményekkel és a megtérüléssel. Kétségtelen, hogy a koronavírus felgyorsította a legaltech alkalmazását a nagyobb hatékonyság, a megfelelést egyre összetettebbé tévő hatalmas mennyiségű adat kezelésének szükségessége és a vállalatok azon felismerése miatt, hogy a hatékony legaltech eszközök jelentős veszélyt jelentenek a profitjukra, ha túl sokáig várnak az bevezetésükkel. 2021-ben az jó megtérüléssel rendelkező eszközök gyorsabban fognak terjedni, de a „jó, ha van” eszközök nem fognak rohamosan terjedni, függetlenül attól, hogy a technológia mesterséges intelligencia-alapú-e vagy sem.

Semmi sem helyettesíti a személyes kapcsolatot

Legyünk őszinték. Mindannyian hiányoljuk a személyes találkozókat, még, ha azok munakügyi meetingek, – heti csapatépítés, boldog órák, nagyobb konferenciák vagy ünnepi partik is. A Zoom bebizonyította, hogy érdemes online is megtartani ezeket, de ez nem ugyanaz, mint négyszemközt beszélgetni az alkalmazottakkal, a jelenlegi és potenciális ügyfelekkel, a befektetőkkel, a mentorokkal vagy bárki mással. Az üzletkötések lezárása, a kapcsolatok ápolása és az ötletgyűjtő megoldások továbbra is kihívást jelentenek, mivel nehezebb elmélyült beszélgetéseket folytatni, amelyek órákig tartanak néhány sör mellett, vagy a szükséges mentort biztosítani egy új alkalmazottnak, aki épp csak munkába állt.

A jog multidiszciplinárisabbá válik

Az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy a legaltech szolgáltatók egyre többen lesznek és céljuk, hogy nagyobb hatékonyságot biztosítsanak a jogi eljárásokban. Sok jogi probléma ugyanis üzleti probléma is egyben. Az ügyfelek számára a legjobb szolgáltatás biztosítása érdekében a szolgáltatóknak több tudományterületet átfogva kell gondolkodnia és dolgoznia. Az ügyvédeknek, könyvelőknek, adatkutatóknak, kommunikációs szakembereknek mind együtt kell működniük az egyre összetettebb problémák megoldásában.

A legaltech / mesterséges intelligencia értékesítéséhez meg kell értenie annak pszichológiai hatását a munkavállalókra.

Nem titok, hogy 2020 a legaltech iparágat – egyesek szerint évtizedekkel – előrébb vitte, a technológia átültetésében, de még mindig sok a félelem, hogy az automatizálás elveszi a dolgozók munkáját. Ez nem is állhatna távolabb az igazságtól. A mesterséges intelligencia nem helyettesíti az ügyvédeket, de az mesterséges intelligenciát használó ügyvédek előnybe kerülnek azokkal szemben, akik nem használják azt. Ennek oka, hogy a mesterséges intelligencia vagy bármilyen jól fejlett legaltech megoldás lehetővé teszi, hogy a tudás alapú munka hatékonyabbá váljon. A hétköznapi, ismétlődő feladatok automatizálhatók, lehetővé téve az ügyvédek számára, hogy az idejüket tartalmasabb feladatokra fordítsák, amely előnyös ügyfeleik számára.

(law.com/legaltechnews)




Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

A cégek többsége már foglalkozik a mesterséges intelligencia bevezetésével az adózási folyamatokba

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország. A vállalat éves adókonferenciáján bemutatott kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a cégek jelentős többsége már elkezdett foglalkozni azzal, hogy beépítse a mesterséges intelligenciát az adózási folyamataiba. A válaszadók azt is megosztották, hogy üzleti oldalról mi jelenti számukra a legnagyobb kihívást.

2024. november 19.

A dolgozók nagy többsége szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.