Nagy összegre bírságolta a GVH az Apple-t


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tájékoztatás elmulasztása miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forintra bírságolta az Apple-t és megtiltotta a jogsértő gyakorlat folytatását.


A GVH szerdai közleménye szerint az Apple nem tájékoztatta a fogyasztókat a wifi-asszisztens szolgáltatás lényeges jellemzőiről annak ellenére, hogy annak nem lett volna terjedelmi akadálya. 

Kifejtették, hogy az alapbeállításként bevezetett wifi-asszisztens automatikusan aktivizálódott az iOS operációs rendszer letöltésével vagy frissítésével. Az alkalmazás gyenge wifinél is magától biztosította a csatlakozást mobilnetes hálózatra, holott korábban csak akkor váltott át a készülék, ha egyáltalán nem érzékelt wifi-jelet – írták. A versenyhivatal hangsúlyozta: a felhasználók tájékoztatás nélkül nem tudhatták, hogy a wifi-asszisztens miatt nőhet az adatforgalmuk és emiatt többletköltségük keletkezhet. 

A GVH a 2015 szeptemberétől az iOS 9 operációs rendszerekben üzembe helyezésnél és szoftverfrissítésnél megjelenő, valamint más, wifi-asszisztenssel kapcsolatos fogyasztói tájékoztatásokat vizsgálta. A bírság összegét az eset körülményei – különösen a jogsérelem súlya és időtartama, a jogsértéssel elért előny, a cég piaci helyzete, magatartásának felróhatósága, az eljárást segítő együttműködő magatartása, a jogsértő magatartás ismételt tanúsítására és gyakoriságára – alapján határozták meg.

[htmlbox Változásfigyeltetés]

 

Az Apple-nek a készülékek üzembe helyezésekor és az iOS-frissítések során, illetve egyéb online ismertetésekben is tájékoztatnia kell a felhasználókat a wifi-asszisztens működéséről – olvasható a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.