Növelte a korrupciós kockázatot a világjárvány Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A globális krízis hatására kialakult gazdasági lassulás világszerte kockázatot jelent a vállalatok etikus működésére – derül ki az EY közel 3600 cégvezető és beosztott megkérdezésén alapuló nemzetközi felméréséből. A szervezetek munkavállalói és beszállítói ugyanis hajlamosabbá váltak a szabályok megszegésére annak érdekében, hogy megőrizzék az egészségügyi veszélyhelyzet előtt elért pozícióikat.

Világszerte a munkavállalók harmada képes lenne etikátlanul cselekedni szakmai és anyagi előmenetele érdekében az EY Global Integrity Report tanulmánya szerint. A következő hónapokban ez az arány ráadásul tovább növekedhet a megkérdezettek 25 százaléka szerint, hiszen az alkalmazottak aggódnak az állásukért, a beszállítók nem látják biztosítottnak a megrendeléseiket, a vezetők pedig a cég jövőjét féltik.

„Egyetlen egy alkalmazott korrupciója is jelentős reputációs és súlyos anyagi károkat okozhat a teljes cégre nézve, a felsővezetésnek ezért most példamutatónak és különösen óvatosnak kell lennie”– hangsúlyozta Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel foglalkozó területének szenior menedzsere. A szakember szerint az átlátható működés biztosítása érdekében minden cégnek érdemes felülvizsgálnia a belső kontroll rendszereit, különös tekintettel egy esetleges második hullámra.

A nemzetközi riport rámutat, hogy a társaságok etikus működését a globális gazdasági visszaesés mellett a távmunka elterjedése (33%), a beszállítói láncok megszakadása (28%), illetve a munkavállalói bérek és juttatások csökkenése (24%) is kedvezőtlenül befolyásolja.

Szinte az összes válaszadó úgy látja, hogy a jelenlegi helyzetben kulcsfontosságú a felelős vállalati működés (95%), ami számottevő előnyökkel jár a szervezetek számára. A felmérésbe bevontak szerint az etikus cégeknek hosszú távon erősödik a reputációja (50%), nagyobb eséllyel szereznek új ügyfeleket (41%) és könnyebb megtartaniuk a tehetséges munkatársaikat (40%) is.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.