Óriásbüntetést kapott egy vezető amerikai bank


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ügyfeleinek megkárosítása miatt 3,7 milliárd dollár (mintegy 14 500 milliárd forint) büntetést és kártérítést kell fizetnie az Amerikai Egyesült Államok egyik legnagyobb kereskedelmi bankjának, a Wells Fargónak.

A pénzintézet megállapodás keretében egyezett bele abba, hogy elfogadja a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Iroda (Consumer Financial Protection Bureau) döntését, és visszafizet 2 milliárd dollárt az ügyfeleknek, valamint 1,7 milliárd dollár bírságot is megfizet.

A hatóság megállapítása szerint a pénzintézet az autó- és jelzáloghiteleket törvénytelen díjakkal, jutalékokkal és kamatokkal terhelte meg, amivel mintegy 16 millió ügyfelet károsított meg. A visszaélés több esetben autók jogszerűtlen visszavételére is kiterjedt.

A Wells Fargo történetében ez a legnagyobb büntetés, de nem az első eset, amikor a fogyasztóvédelmi törvény megsértése miatt meggyűlt a baja a pénzügyi felügyeleti szervekkel. 2018-ban 1 milliárd dollár büntetést kellett fizetnie, amiért több millió ügyfélszámlát nyitott törvénytelenül annak érdekében, hogy teljesíteni tudja az elvárt üzleti célt.

A bank elnök-vezérigazgatója, Charles Scharf a peren kívüli megegyezésről azt mondta, azért fogadták el a 3,7 milliárd dollár kifizetését, hogy ezzel is jelezzék, szeretnék maguk mögött hagyni, ami történt, és törekszenek működési gyakorlatuk átalakítására.

Az 1852-ben alapított San Franciscó-i székhelyű pénzintézet az Egyesült Államok negyedik legnagyobb bankja.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 25.

GVH-elnök: Európa versenyképességét fenyegeti a bürokrácia

Európa versenyképességét komolyan fenyegeti a túlzott bürokrácia és a túlszabályozás, amelyek gátolják az innovációt és a fogyasztók jólétét – mondta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke az erdélyi Tusnádfürdőn a GVH tájékoztatása szerint.

2024. július 25.

MNB: lényegesen javult a bankrendszer digitális felkészültsége

Az utóbbi évek során lényegesen javult a magyar bankrendszer digitális felkészültsége, a következő időszakban a biztosítási és a tőkepiaci szektornak is föl kell zárkóznia – mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) digitalizációért és fintech fejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója a jegybank fintech és digitalizációs jelentésének bemutatóján.