Sokkal olcsóbb az egyterű iroda


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az elmúlt 5 évben 5-25 százalékkal csökkent az egy munkaállomásra jutó alapterület az irodákban és ezzel arányos a működtetési költség esése is – közölte az Óbuda Group mérnök-tanácsadó cég.


Az alapvető változást az okozta, hogy a korábbi doboz-szerű berendezést az egyterű elrendezés váltotta fel, amelyhez hozzájárult az osztott íróasztal használat. Ez utóbbi a rész-munkaidővel, illetve az részbeni otthon dolgozással is összefügg.

Ma egy átlagos munkahelyhez 8-9,5 négyzetméter iroda terület tartozik. Ennek az éves működtetési költsége – a bérleti díj és az üzemeltetési költség, átlagosan – 1760 euró. Amennyiben a hagyományos elrendezést követnék az irodák, a nagyobb alapterület nyomán egy munkaállomás költsége elérné a 2200 eurót.

(Forrás: MTI)

                Munkaügyi és tb-nyilvántartás, adatszolgáltatás 2014
               

                    Bizonytalan az új szabályok alkalmazásában? Értesüljön az újdonságokról, tegye fel kérdéseit szakértő előadóinknak Farkasné Gondos Krisztina OEP osztályvezetőnek, dr. Kártyás Gábor munkajogásznak és dr. Kovács Ferenc adószakértőnek – jöjjön el 2014. március 20-án szakmai konferenciánkra

               

                    Ízelítő a tematikából:

               

  •                    
  •                         A bejelentési szabályok módosulásai
  •                    
  •                         A bevallások változásai, különös tekintettel a járulékbevallásokra
  •                    
  •                         Nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettség
  •                    
  •                         A munkaidő-nyilvántartás törvényi követelményei
  •                    
  •                         A szabadság és egyéb távollétek kezelése a nyilvántartásban
  •                

               

                    Helyszín: Best Western Hotel Hungária, 1074 Budapest Rákóczi út 90.

               

                    Bővebb információk és jelentkezés itt

           

 


Kapcsolódó cikkek

2024. november 11.

Újabb adókönnyítés segítheti a kockázati tőkebefektetéseket

Egy, a napokban kijött új törvényjavaslat alapján magánszemélyek adómentesen fogják tudni az általuk megalkotott szoftvert, szabadalmat vagy más szellemi alkotást vállalkozásuknak átadni. A várhatóan januártól hatályba lépő szabály – a tavaly elfogadott adóelőnyökkel együtt – remélhetőleg újabb lökést fog adni a start-upokba történő kockázati tőkebevonásoknak. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője ismerteti a részleteket.

2024. november 8.

Szadai Benjámin: Digitális ellenállóképesség – Mit tehet érte az üzleti vezető?

A vállalkozások minden területen gyakran nagyon hasonló problémákkal küzdenek, ami alól a kiberbiztonság sem kivétel. Tapasztalataink alapján – legyen szó kisebb civil szervezetek támogatásáról vagy több millió eurós, évekig tartó projektekről – összegyűjtöttük azokat a legfontosabb tanulságokat, amelyek segíthetnek az üzleti vezetőknek abban, hogy jobban kezeljék cégük kiberbiztonságával és digitális rezilienciájával kapcsolatos kihívásaikat – írja Szadai Benjámin, a PwC szakértője.

2024. november 8.

Compliance kalandok (1. rész) – Beszélgetés dr. Sükösd Péterrel

A compliance kalandok cikksorozat azért jött létre, hogy jobban megismerjük egymást is, mint compliance közösséget, illetve egymás gondolatait, tapasztalatait a compliance gyakorlati oldaláról. Azok a kérdések, amelyek ebben az interjúban megfogalmazódnak, sokunkat foglalkoztatnak és biztos vagyok benne, hogy mindannyiunknak megvan rá a magunk válasza is.