Farkas Nóra cikkei


Farkas Nóra  |  2017. augusztus 16. Szakma

Határon átnyúló vásárlás – Az elállási jog kizárásának esetei az Európai Unióban

Webáruházból történő vásárlás esetén a fogyasztó jelentős információhiányban szenved: nem veheti kézbe a terméket, nem próbálhatja fel, nem tekintheti meg működés közben. Ebből fakadóan a vevő csupán az eladó által közölt néhány adatra, esetleg a honlapon közzétett fényképfelvételre hagyatkozhat ügyleti döntésének meghozatala során. E hátrányos helyzet kompenzálása végett – az Európai Unió bármely tagállamában letelepedett vállalkozástól történő online vásárlás esetén – a fogyasztót elállási jog illeti meg. Ennek alapján a vevő a szerződéstől – a termék átvételétől számított tizennégy naptári napon belül – egyoldalúan visszaléphet és az árucikk visszaküldése fejében igényt tarthat az általa kifizetett teljes összegre.

dr. Farkas Nóra  |  2017. július 19. Világjogász

Határon átnyúló vásárlás – Elállási jog az Európai Unióban

Az internet segítségével a fogyasztók otthonról, időbeli korlátok nélkül, a világ bármely pontjáról vásárolhatnak. De mi a teendő akkor, ha kiderül, hogy a külföldről rendelt nadrág túl kicsi, a szoknya színe nem tetszik, vagy egyszerűen még sincs rá szükség? Vajon meggondolhatja-e magát a fogyasztó? Visszaléphet-e az online vásárlástól akkor is, ha a termék egyébként hibátlan?

dr. Farkas Nóra  |  2017. július 12. Szakma

Határon átnyúló vásárlás – Szavatossági jogok érvényesítése az Európai Unión kívül

Az internet térhódításával eltűntek a földrajzi korlátok, így a fogyasztók ma már a világ bármely pontján letelepedett vállalkozástól vásárolhatnak. A kínai, amerikai web-áruházak gyakran a hazainál olcsóbb árakkal dolgoznak, így a spórolás lehetősége sokakat bír rendelésre. De vajon ilyen esetben is érvényesíthetők a szavatossági jogok? Nem túl nagy a kockázat?

dr. Farkas Nóra  |  2017. január 11. Szakma

Gyakori megtévesztések: egyes fogyasztói jogok kizárása akciós termékek esetében

Az üzletek polcai már roskadoznak a szezonvégi kiárusítás keretében, kedvezményesen kínált árucikkektől. A spórolás lehetősége sokakat csábít vásárlásra. A kihagyhatatlannak tűnő vétel miatt érzett örömöt viszont sokszor a bosszankodás árnyékolja be: ugyanis nem egyszer hangzik el, „akciós árut nem cserélünk, nem javítunk.” Vajon jogszerű a szavatossági, jótállási jog kizárására vonatkozó kereskedői tájékoztatás? Mire jogosult a fogyasztó, ha a kedvezményes áron vásárolt termék hibás?

Farkas Nóra  |  2016. december 21. Szakma

Ünnepek utáni cserebere

Mindenki a tökéletes meglepetést keresi. A karácsonyi ünnep örömébe ugyanakkor nem egyszer ürüm vegyül. Gyakran megesik, hogy két ugyanolyan könyv kerül a fa alá, a gondosan kiválasztott blúz túl kicsi lesz vagy épp a játékautó kereke törik ki néhány órás használatot követően. Cikkemben azokat a kérdéseket veszem sorra, amelyek a fogyasztókban a hibás, illetve a nem tetsző, méretproblémás, felesleges ajándékokkal kapcsolatban leggyakrabban felmerülnek.

Farkas Nóra  |  2016. november 23. Szakma

Meddig terjed a fogyasztó elállási joga online vásárlás esetén?

Az információs technológia fejlődéséből adódóan ma már a vásárlások egyre növekvőbb hányada a világhálón keresztül bonyolódik. A hagyományos üzletek mellett internetes áruházak sokasága jelent meg, s mind több online vállalkozás küzd a fogyasztóért, vagyis azért a természetes személyért, aki önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében jár el, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.