Bejegyzések agresszív kereskedelmi gyakorlat címkével


Mégsem vízálló az iPhone?
2020. december 2. Világjogász

Mégsem vízálló az iPhone?

Az olasz versenyhatóság 10 millió euró bírságot szabott ki az Apple-re, mert a cég megtévesztette a fogyasztókat az iPhone vízállóságával kapcsolatban.

Súlyos GVH bírság az ÉkszerTV-nek
2020. szeptember 30. Napi

Súlyos GVH bírság az ÉkszerTV-nek

A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelennek találta az ÉkszerTV ékszer-értékesítési gyakorlatát, ezért 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsor gyártójára.

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések koronavírus idején
2020. május 13. Napi Koronavírus

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések koronavírus idején

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelmi területe is bekapcsolódott abba az uniós szintű hatósági ellenőrzés-sorozatba, amelynek célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése az online piacról járványveszély idején.

Futárérkezés mint szerződéskötés – agresszív kereskedelmi gyakorlat?
2019. szeptember 24. Világjogász

Futárérkezés mint szerződéskötés – agresszív kereskedelmi gyakorlat?

A szerző az alábbi cikkében az Európai Unió Bíróságának az ítéletét elemzi, mely a Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontra Orange Polska S.A.-ügyben[1] született, górcső alá véve a fogyasztókkal szemben folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, közelebbről: a futár általi átadási időpontot mint a szerződéskötés keltezésének modelljét.