Bejegyzések digitális platformok címkével

Technológia – Jog – Kommunikáció
2024. június 5. A jövő jogásza

Technológia – Jog – Kommunikáció

A „Jog és kommunikáció – A modern kommunikációs technológiák versenyképességi kihívásai” című konferencia – amelyet a Wolters Kluwer Hungary, a Szegedi Tudományegyetem Üzleti Jogi Intézete és az SZTE Európai Értékek Elemző Központja közösen szervezett májusban – arra kereste a választ, hogy felkészültek vagyunk-e mindazokra a kommunikációs jelenségekre, amelyekkel a technológiai fejlődés eredményeként a digitális környezetünkben nap mint nap szembesülünk. Olvassa el a konferencia délutáni szekciójáról készült beszámolónkat, így betekintést kaphat az előadásokba.

Jog és kommunikáció konferencia: a jog nemcsak a jogászoké
2024. május 17. A jövő jogásza

Jog és kommunikáció konferencia: a jog nemcsak a jogászoké

A Wolters Kluwer Hungary, a Szegedi Tudományegyetem Üzleti Jogi Intézete és az SZTE Európai Értékek Elemző Központja szervezésében május 15-én Szegeden rendezett konferencia célja volt, hogy megvilágítsa, felkészültek vagyunk-e mindazokra a kommunikációs jelenségekre, amelyekkel a technológiai fejlődés eredményeként a digitális környezetünkben nap mint nap szembesülünk és miként kezelhetők ezek adatvédelmi, versenyjogi és fogyasztóvédelmi jogi nézőpontból.

Meddig terjedhet a fogyasztók védelme? Állami beavatkozás kontra magánautonómia
2023. november 2. Szakma

Meddig terjedhet a fogyasztók védelme? Állami beavatkozás kontra magánautonómia

A Magyar Nemzeti Bank és a keretei között működő Pénzügyi Békéltető Testület által 2023. októberében hatodik alkalommal megrendezett Alternatív Vitarendezési Konferencia kerekasztalbeszélgetésén a Wolters Kluwer Hungary kiadásában megjelenő Fogyasztóvédelmi Jog online szakfolyóirat szerkesztőbizottságának tagjai megvitatták, hogy a fogyasztói érdekek védelmében milyen szerephez jutnak a hatóságok, valamint hogyan védekezhetnek a fogyasztók az új digitális platformokon közzétett hirdetésekkel, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokkal szemben.

A közösségi médiamegjelenés adatvédelmi buktatói
2023. augusztus 2. Cégvilág
Támogatott tartalom

A közösségi médiamegjelenés adatvédelmi buktatói

Minden cég márkaépítésének és kommunikációjának egyik legfontosabb platformja a közösségi média. Szinte elképzelhetetlen, hogy egy jól felépített Facebook, LinkedIn, Instagram, vagy YouTube felület nélkül hatékonyan tudjuk megszólítani ügyfeleinket vagy leendő munkavállalóinkat. Sokan elfeledkeznek azonban arról, hogy a fényképek, videók közzététele szinte minden esetben személyes adatok kezelésével jár, ha pedig az ebből eredő feladatainkra elmulasztunk ügyelni, könnyen elégedetlen ügyfelekkel, jogosan felháborodott munkavállalókkal, végső esetben pedig adatvédelmi bírsággal találhatjuk szemben magunkat.

Az online bíróság többé nem a távoli jövő, hanem a jelen

Az online bíróság többé nem a távoli jövő, hanem a jelen

Az egészségügyi veszélyhelyzet új helyzetet teremtett a bíróságok és az igazságszolgáltatás működésében is szerte a világon. Írásunkban kitérünk néhány hasznos gyakorlati emlékeztetőre a magyar szabályokkal kapcsolatban, és foglalkozunk a külföldi megoldásokkal is – a cikkből az is kiderül, vajon melyik országban szolgálják ki az eljárásokat food truck jelleggel, kisteherautókból.