Bejegyzések influenszer marketing címkével

Az új Magyar Reklámetikai Kódex legfontosabb változásai
2023. július 26. Szakma

Az új Magyar Reklámetikai Kódex legfontosabb változásai

A Magyar Reklámetikai Kódex (a továbbiakban: Kódex) 2015 óta nem esett át revízión, azonban a kor vívmányai, valamint a felgyorsult információáramlás szükségessé tette a strukturális változtatások mellett azt is, hogy bizonyos új elemek bekerüljenek a Kódex szövegébe. A reklámszakma szervezetei általi jóváhagyást követően az új Kódex 2023. június 30. napjával lépett hatályba. A jelen cikk célja, hogy a legfontosabb tartalmi változásokat kiemelje, az új Kódexben elfoglalt helyük szerinti sorrendben haladva.

Influenszer marketing – a Gazdasági Versenyhivatal új tájékoztatót tett közzé
2022. november 28. Cégvilág

Influenszer marketing – a Gazdasági Versenyhivatal új tájékoztatót tett közzé

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022. november 10-én közzétette az influenszer marketingről szóló megújított tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást ad a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez. A GVH tapasztalatai szerint az érintettek egy része továbbra sincs feltétlenül tisztában a szabályokkal, ezért a versenyhatóság a tájékoztató megújítása és egységes szerkezetbe foglalása mellett döntött, hogy az naprakész képet adjon az iparági szereplőknek. Az új tájékoztató véleményezésében részt vevő Schönherr Hetényi Iroda versenyjogi szakértőivel, Turi Annával és Szabó Bálinttal tekintjük át a legfontosabb tudnivalókat.