Bejegyzések influenszer címkével

2023. szeptember 27. Napi

Kik is azok a „deinfluenszerek” és milyen szabályok vonatkoznak rájuk?

Míg az influenszer fogalma mára széles körben elterjedt, a deinfluenszer egy kevésbé bevett kifejezés: ezek a véleményvezérek jellemzően a túlfogyasztás káros hatásaira, valamint az influenszer-marketing ellentmondásaira hívják fel a figyelmet. Ebből adódóan, ahogy az influenszerek, úgy a deinfluenszerek tevékenysége is jelentős versenyjogi és fogyasztóvédelmi kockázatokkal járhat, amelyekről Bakos Rebeka és Marosi Zoltán, a DLA Piper Hungary versenyjogi csoportjának szakértői készítettek összefoglalót.

Influenszer marketing – a Gazdasági Versenyhivatal új tájékoztatót tett közzé
2022. november 28. Cégvilág

Influenszer marketing – a Gazdasági Versenyhivatal új tájékoztatót tett közzé

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022. november 10-én közzétette az influenszer marketingről szóló megújított tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást ad a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez. A GVH tapasztalatai szerint az érintettek egy része továbbra sincs feltétlenül tisztában a szabályokkal, ezért a versenyhatóság a tájékoztató megújítása és egységes szerkezetbe foglalása mellett döntött, hogy az naprakész képet adjon az iparági szereplőknek. Az új tájékoztató véleményezésében részt vevő Schönherr Hetényi Iroda versenyjogi szakértőivel, Turi Annával és Szabó Bálinttal tekintjük át a legfontosabb tudnivalókat.

Jelentős reklámjogi sikereket ért el három német influenszer
2021. október 5. Világjogász

Jelentős reklámjogi sikereket ért el három német influenszer

A Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság (BGH) 2021. szeptember 9-én meghozott döntései értelmében meghatározott feltételek fennállta esetén az influenszerek anélkül hivatkozhatnak valamely termék gyártójára vagy forgalmazójára az általuk használt online platformokon közzétett posztjaikban, hogy utalniuk kellene az érintett tartalom kereskedelmi jellegére.

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH
2020. július 21. Napi

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH.