Az influenszer tevékenysége a német jog alapján


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Azoknak az influenszereknek, akik pénzt kapnak a cégektől a termékek közösségi médiában való népszerűsítéséért, egyértelműen reklámnak kell címkézniük az ilyen bejegyzéseket – döntött csütörtökön a német bíróság.

Ha az influenszerek ingyenesen teszik közzé a terméket tartalmazó posztjukat, akkor reklámcímke nélkül mutathatják be termékeket – döntött a német szövetségi bíróság három influenszer ügyében, akik a Facebookon és az Instagram közösségi oldalon influenszerek jelentős juttatást kaptak a reklámozott cégektől egy-egy termék népszerűsítéséért.

A bíróság szerint az egyik fitnesszel foglalkozó influenszernek tudomással kellett bírnia arról, hogy reklámtevékenységet végez, amikor fizetést kapott egy lekvármárka népszerűsítéséért.

influenszer

Ugyanakkor a bíróság elutasította a Cathy Hummels televíziós műsorvezető és influenszer ellen indított eljárást, akinek egy játékról szóló bejegyzése a gyártó webhelyére irányította az embereket. Neki nem fizettek a tartalomért, így nem volt köteles azt reklámként megjelölni.

Az Instagram tavaly megállapodást kötött a brit verseny- és piacfelügyeleti hatósággal (CMA), hogy visszaszorítja az influenszerek fotó- és videófelületén elrejtett hirdetéseket.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A technológia által támogatott joggyakorlat jövője: az AI precizitása egyensúlyba kerül az emberi szakértelemmel

A jog kritikus válaszút előtt áll, ahol egyensúlyba kell hoznia a nagy nyelvi modellek szabályalapú, algoritmikus és adatvezérelt logikáját az ember értelmező, stratégiai és empatikus gondolkodásmódjával, a mesterséges intelligencia által generált eredményeket az emberi szakértelemmel párhuzamosan alkalmazva az ügyfelek problémáinak átfogó kezelése érdekében.

2024. április 17.

Digtális megfelelés: Miért nem működnek a régi rutinok, és ez miért fájdalmas?

A digitális gazdaságban mind többen érezzük úgy, hogy általános közérzetünket minden téren meghatározza, hogy a régi és bevált rutinokat újra és újra felül kell vizsgálnunk. Ahogy Kahnemann mondaná, a gyorsról a lassú gondolkodásra kell váltanunk. A rutin lényege pedig éppen abban rejlik, hogy felgyorsítja és „fájdalommentesíti” az ismétlődő döntési szituációk megoldását. Különösen nagy kihívás, miközben a figyelmünket ezer csatornán felfoghatatlan számú inger bombázza. Ne felejtsük el, hogy az időnk és figyelmünk az egyik legnagyobb gazdasági értékké vált.

2024. április 17.

Miért (ne) antropomorfizáljuk a generatív mesterséges intelligenciát? – 1. rész

Úgy tűnhet, a mesterséges intelligencia napjainkban egyre inkább az emberhez hasonlóvá kezd válni. Ennek hátterében a tudomány fejlődésének természetes következményei és néha tudatos emberi döntések állnak. Milyen jelenségek állnak a folyamat mögött, és hogyan fogja ez a trend befolyásolni a mindennapjainkat a közeljövőben?