Az influenszer tevékenysége a német jog alapján


Azoknak az influenszereknek, akik pénzt kapnak a cégektől a termékek közösségi médiában való népszerűsítéséért, egyértelműen reklámnak kell címkézniük az ilyen bejegyzéseket – döntött csütörtökön a német bíróság.


Ha az influenszerek ingyenesen teszik közzé a terméket tartalmazó posztjukat, akkor reklámcímke nélkül mutathatják be termékeket – döntött a német szövetségi bíróság három influenszer ügyében, akik a Facebookon és az Instagram közösségi oldalon influenszerek jelentős juttatást kaptak a reklámozott cégektől egy-egy termék népszerűsítéséért.

A bíróság szerint az egyik fitnesszel foglalkozó influenszernek tudomással kellett bírnia arról, hogy reklámtevékenységet végez, amikor fizetést kapott egy lekvármárka népszerűsítéséért.

Ugyanakkor a bíróság elutasította a Cathy Hummels televíziós műsorvezető és influenszer ellen indított eljárást, akinek egy játékról szóló bejegyzése a gyártó webhelyére irányította az embereket. Neki nem fizettek a tartalomért, így nem volt köteles azt reklámként megjelölni.

Az Instagram tavaly megállapodást kötött a brit verseny- és piacfelügyeleti hatósággal (CMA), hogy visszaszorítja az influenszerek fotó- és videófelületén elrejtett hirdetéseket.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2021. szeptember 10.

Egy nap a jogi szakirodalom és a kiválóság jegyében

2021. szeptember 18-án a Károlyi-Csekonics-palotában kerül sor az Első Magyar Jogi Könyvszalonra a Magyar Jogász Egylet és az Alkotmánybíróság közös szervezésében. A rendezvény záróakkordjaként adják át 2020-2021 legkiválóbb jogászainak az V. Wolters Kluwer Jogászdíjat 12 kategóriában.