Bejegyzések a ‘közösségi média’ címkével ellátva

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH.

Az online oldalak üzemeltetői nem felelősek a jogellenes tartalomért?

A YouTube és más hasonló online platformok nem vonhatók felelősségre, ha a felhasználók szerzői jogvédelem alatt álló művet, jogszerűtlenül töltenek fel ezekre a platformokra, azonban a jogtulajdonosok intézkedéseket kérhetnek a vállalatokkal szemben – mondta ki az Európai Unió Bíróságának főtanácsnoka közzétett indítványában.

Adatvédelem a közösségi médiában

A NAIH tájékoztatót tett közzé a személyes adatok közösségimádiában való kezelésével kapcsolatban.

Kritikák az arcfelismerő rendszerek alkalmazásáról

A kritikusok szerint kevesebb az arcfelismerő kamerarendszerek bűnüldözési haszna, mint amilyen mértékű beavatkozást jelentenek az állampolgárok magánélethez való jogába.

Súlyos bírságokkal az online gyűlölet ellen

A Franciaország által elfogadott új törvény lehetővé teszi magas bírságok kiszabását, ha a közösségi médiaszolgáltató 24 órán belül nem távolítja el a gyűlöletbeszédnek minősülő tartalmat.

Tanulságok a külföldi fogyasztóvédelmi döntések alapján

Cikkünkben az Európai Bizottság, az angol versenyhatóság, a holland versenyhatóság és a német versenyhatóság fogyasztóvédelmi tevékenységéről olvashatnak.

#Ez #most #akkor #reklám?

Az influencerek fizetett együttműködései, terméket vagy szolgáltatást reklámozó posztjai, videói, bejegyzései sokszor a szürkezónában mozognak. Reklám vagy nem reklám, fel kell tüntetni vagy nem, és ha igen, hogyan?

Vírusmarketing ügyet vizsgál a GVH Koronavírus

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az ’ANTISEPTIC’, illetve ’ANTIVIRUS’ elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.

Milyen marketinggel küzdhetünk a koronavírus ellen? Koronavírus

Ha most megteszi a szükséges lépéseket a marketingje javítása érdekében, akkor az a későbbiekben is hasznára lesz és ideális esetben a koronavírus nem vagy alig érinti majd a cége eredményeit, esetleg még profitálhat is a helyzetből.