Bejegyzések Instagram címkével

2024. augusztus 16. Napi

Az Európai Bizottság tájékoztatást kér a Metától, egy dezinformáció kiszűrését szolgáló szoftver eltávolításáról

Az Európai Bizottság tájékoztatást kért pénteken a Metától arról, hogy milyen intézkedéseket hoz a cég az átláthatóság érdekében, miután a közösségi platformokat üzemeltető amerikai óriásvállalat megszüntette a Facebookon és az Instagramon egy, a dezinformáció kiszűrését szolgáló szoftver, a CrowdTangle elérhetőségét.

Az Európai Bizottság vizsgálja, hogy a Meta megsérti-e a DSA rendelkezéseit
2024. május 2. Napi

Az Európai Bizottság vizsgálja, hogy a Meta megsérti-e a DSA rendelkezéseit

Az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Facebook és az Instagram szolgáltatója, a Meta megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló törvényt (DSA). A vizsgálat célja, hogy megakadályozzák a júniusi európai parlamenti választásokon való szavazás megzavarását – számol be a Jurist.org.

A közösségi médiamegjelenés adatvédelmi buktatói
2023. augusztus 2. Cégvilág
Támogatott tartalom

A közösségi médiamegjelenés adatvédelmi buktatói

Minden cég márkaépítésének és kommunikációjának egyik legfontosabb platformja a közösségi média. Szinte elképzelhetetlen, hogy egy jól felépített Facebook, LinkedIn, Instagram, vagy YouTube felület nélkül hatékonyan tudjuk megszólítani ügyfeleinket vagy leendő munkavállalóinkat. Sokan elfeledkeznek azonban arról, hogy a fényképek, videók közzététele szinte minden esetben személyes adatok kezelésével jár, ha pedig az ebből eredő feladatainkra elmulasztunk ügyelni, könnyen elégedetlen ügyfelekkel, jogosan felháborodott munkavállalókkal, végső esetben pedig adatvédelmi bírsággal találhatjuk szemben magunkat.

Jelentős reklámjogi sikereket ért el három német influenszer
2021. október 5. Világjogász

Jelentős reklámjogi sikereket ért el három német influenszer

A Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság (BGH) 2021. szeptember 9-én meghozott döntései értelmében meghatározott feltételek fennállta esetén az influenszerek anélkül hivatkozhatnak valamely termék gyártójára vagy forgalmazójára az általuk használt online platformokon közzétett posztjaikban, hogy utalniuk kellene az érintett tartalom kereskedelmi jellegére.

Algoritmusok társadalma
2021. május 26. A jövő jogásza

Algoritmusok társadalma

Amikor az online platformok teljes ellenőrzést gyakorolnak a digitális társadalmi élet egy-egy szelete fölött, mint ahogy például a Twitter a mikro blogok, a Google az internetes keresés vagy a Facebook a közösségi média fölött, akkor államokhoz kezdenek hasonlítani – mutatott rá Frank Pasquale, a Brooklyn Law School jogászprofesszora.