Az új tények értelmezéséről nemzetközi védelem megadására és visszavonására vonatkozó uniós szabályok kapcsán
Az EUB ítéletében a menedékkérelem elbírálásának eljárási szabályait értelmezte.
Az EUB ítéletében a menedékkérelem elbírálásának eljárási szabályait értelmezte.
Cikkünkből megtudhatja, hogy hogyan korlátozható az eu-s és harmadik országok állampolgárainak határátlépése a koronavírus idején.
A Nagykamara, megfordítva a Bíróság korábbi döntését, úgy ítélte meg, hogy a Szerbiából a röszkei tranzitzóna területére belépett bangladesi kérelmezők önként távozhattak volna a zónából Szerbia irányába, így az, hogy e területen korlátozott volt a szabadságuk, nem minősül szabadságelvonásnak, így a vonatkozó garanciák sem érvényesülnek. Azt, hogy Szerbiában an ENSZ jelentések szerint is gyakori a rutinszerű további visszaküldés, és a görög menekülttáborokban a Bíróság szerin is embertelen állapotok uralkodnak, ebből a szempontból a Nagykamara nem ítélte relevánsnak. Egyezményt sértett ugyanakkor a magyar kormány azzal, hogy a hatóságok nem mérték föl megfelelően, milyen veszélyek várnak a visszaküldött kérelmezőkre Szerbiában.
Svájc jogsértő módon járna el egy kikeresztelkedett afgán menedékkérő kitoloncolásával, mivel a férfi élete veszélybe kerülhet a hazájában, ahol vallási meggyőződése miatt üldöztetésnek lehet kitéve – foglalt állást kedden a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB).
Noha súlyos bűncselekmény elkövetése miatt megtagadható a nemzetközi kiegészítő védelem menedékkérőktől, nem lehet pusztán az adott tagállamban kiszabott büntetés alapján megállapítani, hogy egy bűncselekmény súlyos-e – mondta ki az Európai Bíróság egy magyar hatósági döntés után.