66. Frankfurti Autószalon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Páratlan év szeptembere, és nyitja kapuit „a világ legnagyobb autóipari show-ja”.  1000-nél is több kiállító 40 országból, 320 ezer négyzetméteren 220 új autó premier. Ez a rövid mérlege a 66. Frankfurti Autószalonnak, amely kétévente ad otthont a világ legnagyobb autógyártóinak.


Kia Sportage

A negyedik generációs Kia Sportage merész, új megjelenést kapott, minden szögből sportos, erőteljes képet mutat. A Sportage tetszetős „arca” változott a leginkább a modellváltás során: a Kia jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkja és a fényszórók az új modellnél különváltak. A fényszórók magasabbra kerültek, az élesen definiált motorházfedél külső éle mentén hátrafelé húzva helyezkednek el. A kínálat minden egyes tagja teljesíti a legújabb, Euro6-os emissziós norma előírásait, ami lényegében kisebb károsanyag-kibocsátást jelent. A benzinmotorok kínálata az 1,6 literes 132 lóerős GDI erőforrásból, valamint a legújabb, 1,6 literes T-GDI motorjából áll. De európai eladásainak oroszlánrészét a dízelmotorok teszik ki, továbbra is megrendelhető a 115 lóerős, 1,7 literes CRDi erőforrás, valamint a 2,0 literes turbódízel erőforrás két teljesítményszinten 136 lóerővel, illetve 184 lóerővel választható.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

A következő év elején ünnepli 40. évfordulóját a sportos kompakt osztály ikonikus alakja, a Golf GTI. A Volkswagen egy előre mutató különkiadással emlékezik meg a történelmi mérföldkőről. A 265 lóerős „szülinapi” modell 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, és a boost funkció segítségével rövid időre 290 lóerőre növelhető a teljesítmény. A Golf GTI Clubsport alapszíne az „Oryx Fehér”, míg kontrasztként a teteje fekete színű. A Volkswagen dizájnerei teljesen új első lökhárítót, új oldalküszöböket, hátsó diffúzort, új többrészes tetőspoilert és exkluzív könnyűfém keréktárcsákat álmodtak meg az évfordulós modell számára.

Jaguar F-Pace

A Jaguar bemutatta első SUV modelljét, amely a XE és XF modellekhez hasonlóan sok-sok alumíniumot alkalmazó közös platformjára épülő. a Land Rover árnyékában tervezett szabadidő-autó. 4,73 méteres hosszával és 2,87 méteres tengelytávjával az F-type dizájn elemeivel tervezték. A merész hűtőrács, a karcsú LED-es fényszórók, az izmos motorháztető, a kovácsolt 22 colos kerekek és a rövid első túlnyúlás utalás a teljesítményorientált motorokra – mint a 3 literes benzines 380 lóerős kompresszoros V6-os. A legizmosabb verzió 5,1 másodperc alatt képes 100 km/órára érni, végsebessége 250 km/órában korlátozott. Az F-Pace modellek hátsó- és összkerékhajtással rendelhetőek, de mindegyik verzió csak a 8 fokozatú ZF automata váltóval párosítható.

Rolls-Royce Dawn

A szuperluxus autózás kompromisszumok nélküli nyitott élményekkel – ez az új Dawn kabrió lényege, amelyet a Wraith modell alapjaira épített az angol gyár, de a karosszériaelemek 80%-a vadonatúj. Annak ellenére, hogy szövet a tető, a gyár állítása szerint a Dawn „méltóságteljesen” csendes, szerintük a legcsendesebb kabrió, amit valaha építettek. A külső forma klasszikus Rolls dizájn, hosszú orr rész, rövid első túlnyúlás, magas övvonal és hosszan elnyúló hátsó rész, valamint az elmaradhatatlan hátrafelé nyíló ajtók. Belül hivalkodó anyagok felfoghatatlan minőségben, természetesen minden személyre szabható és persze négy egyedi ülés páratlan kényelemmel. A Dawn lelke egy duplaturbós 6,6 literes V12-es hajtáslánc. 563 lóerővel és 780 Nm nyomatékkal vezetési élménye is kivételes.

Ford Focus RS

A vadonatúj Ford Focus RS 4,7 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára, végsebessége 266 km/óra, így ez az „izomautó” minden idők legdinamikusabb RS-modellje. Az autót a Ford új 2,3 literes EcoBoost blokkjának speciálisan áttervezett változata hajtja, aminek legnagyobb teljesítménye 350 lóerő. A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. Nyomatékvektor szabályozással kiegészített új Ford Performance összkerékhajtás is megtalálható nála, ami remek útfogással, tapadással és kanyarstabilitással ruházza fel az új modellt. A Ford tervei szerint az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első izomautókat, bevezető ára 11 800 000 forint.

Bentley Bentayga

Az erős, 12 hengeres egyesíti a hatékonyságot és a kifinomultságot. A 608 lóerő és 900 Nm nyomaték 4,1 másodperc katapultálja százra a majd 2,5tonnás autót, végsebessége 301 km/h, így a Bentayga a világ legerősebb és leggyorsabb szériagyártású SUV-ja. Ezen adatok tükrében nem csoda, hogy városban 19,2, vegyes ciklusban 12,8 litert fogyaszt száz kilométeren az autó. A külső forma mindenképpen megosztó lesz, a hozzá kapott technológia és a belső tér megjelenése viszont figyelemre méltó. A karosszériához 17 alapszín választható, de ha nem lenne elég, akkor 90 extra árnyalat áll még rendelkezésre, és kérhető 15-féle luxus szőnyeg és hétféle dekorbetét is. A legszebb extra a középkonzolba épített Breitling óra, amelynek automata a felhúzó szerkezete és tömör aranyból készül.

Ferrari 488 Spider

A Ferrari volt az első gyártó, aki bevezette a behúzható Hard Top tetőrendszert, így természetes volt, hogy a nemrégen bemutatott 488 GTB modellnek lekapják a tetejét. Ha már elsőségek, akkor a Spider a valaha gyártott legáramvonalasabb nyitható tetős Ferrari úgy, hogy a leszorítóerő növekedett. A tető 14 másodperc alatt tűnik el, és a klasszikus vászontetős megoldással szemben 25 kilóval könnyebb így. A motor már ismerős: 3,2 literes V8-as turbómotor 670 lóerős, maximális nyomatéka 760 Nm, gázreakciója mindössze 0,8 másodperc. A Spider 3 másodperc alatt eléri a 100 km/h tempót, de 200-ig sem kell számára több 8,7 másodpercnél.

Porsche 911

A 911 a világ legkelendőbb sportkocsija évtizedek óta. Most külsőleg apróbb, inkább több műszaki újdonággal új generáció érkezett. Az új motor bi-turbós, rögtön két változat is készül a 3,0 literes hathengeresből. Az alapváltozat 370 lóerőt és 450 Nm-t produkál, míg az S változat 420 lóerő és 500 Nm leadására képes. PDK duplakuplungos váltóval és Sport Chrono csomaggal 4,2 másodperc alatt ugrik 100 km/h tempóra, míg az S változatnak ugyanehhez csupán 3,9 másodpercre van szüksége. A teljesítménynövekedés ellenére az elődhöz képest 12 százalékkal hatékonyabbnak bizonyulnak az új motorok. A Carrera 7,4 literes, míg a Carrera S 7,7 literes átlagfogyasztással beéri 100 km-en. A turbómotorok mellett elérhetővé vált az aktív futómű, a négykerék kormányzás, a Sport Chrono csomaghoz pedig egy kormányon elhelyezett üzemmódválasztó is társul.

 

 


Kapcsolódó cikkek