Fénykiállításon a Hupikék törpikék
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A március 3–13-áig megtekinthető 81. Genfi Autókiállítás rengeteg újdonságot hozott magával, de mi most nézzük, mik is voltak a legérdekesebb és legerősebb új modellek!
Alfa Romeo 4C
A 81. Genfi Autószalonon mutatkozik be az Alfa Romeo 4C Concept: egy kompakt „szupersportkocsi”, amely a sportautók lényegét testesíti meg, a márka értelmezésében: a teljesítmény, az olasz stílus és az élvonalbeli technológia összjátékából maximális vezetési élmény jön létre. Az új tanulmány a klasszikus receptet követve egy kétüléses, hátsókerék-hajtású, középmotoros kupé. A karosszéria nagyjából 4 méter hosszú, a tengelytáv kevesebb mint 2,4 méter – ezek a méretek egyszerre hangsúlyozzák az autó kompakt méreteit, és mozgékonyságát. A kecses, letisztult külső vonalvezetéshez hasonló formai vezérelv érvényesül az utastérben is: a tanulmány egyedi belsőtér-kialakítása jellemzőiben és funkcióiban közvetlenül utal az autó sportos szellemiségére.
Volkswagen Golf Cabriolet
Az új Golf Cabriolet négyüléses utasterét elektro-hidraulikusan mozgatható tető mutatja meg a világnak, vagy rejti el a kíváncsiskodó tekintetek elöl – attól függően, hogy nyitva van-e, avagy csukva. A tető automatikus nyitásához 9,5 másodperc szükséges, de a műveletet csak 30km/óra alatti sebességnél lehet végrehajtani. A motorkínálat hat közvetlen befecskendezéses, turbófetöltős erőforrásból áll. A legkisebb 105LE, a legnagyobb pedig a 210LE. Mindegyik változatot élvezet vezetni, akárcsak a kettős-kuplungozásút (DSG), melyet négy modellben kínál a VW. A választékban szerepel még egy benzines (TSI) és egy dízel TDI, amelyek a Blue Motion jegyében és szellemében születtek.
A világon ezidáig 684 ezer Golf kabriót adtak el, s a renomét minden bizonnyal tovább erősíti a legújabb változat is.
Audi RS3
Egészen különleges menetteljesítmények, kifejezetten kompakt formában: az Audi RS 3 Sportback modelljével, új taggal bővíti dinamikus RS-családját. Erőforrásául a márka legendás hagyományait idéző, öthengeres, turbófeltöltésű aggregát szolgál, amely 2,5 literéből 250 kW (340 LE) teljesítményt és 450 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, s 100 kilométerenként átlagosan mindössze 9,1 liternyi tüzelőanyaggal is beéri. A dinamikus motor az S tronic sebességváltón és a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja tekintélyes erejét az útra. Az Audi RS 3 Sportback különlegességét külső megjelenésében 19 colos könnyűfém keréktárcsái és szénszál-erősítésű műanyag sárvédői emelik ki.
Lamborghini Aventador
A Lambo szerelmesei már nagyon várták a pillanatot, amikor lehull a lepel a legújabb dühöngő bikáról. Eddig is sok adat és kép szivárgott ki a Lamborghini Murciélagot leváltó Aventador LP700-4 elnevezésű fenevadról, de végre most már mindent tudunk róla. Talán a forma a legfontosabb, hiszen legfeljebb a látványát élvezhetjük a méregdrága sportkocsinak. Ebben a tekintetben minden bikarajongó elégedetten csettinthet, a tradicionális Lamborghini-vonásokat örökölte az Aventador, csak még agresszívebb, izmosabb megfogalmazásban. Sok részletben a Reventón köszön vissza ránk, a szögletes, vadászgépekre emlékeztető alkatrészek egyértelműen rokoni szálakra utalnak. A teljesítményt tekintve sem marad el sokkal az exkluzív rokontól, a 6.5 literes V12-es szív 700 lóerőt és 690 Nm nyomatékot szabadít mind a négy kerékre.
Aston Martin Virage
Új taggal bővül az Aston Martin kínálata. A Virage pont olyan, mint a többi Aston, megkülönböztetni azoktól nehéz. Ugyanakkor elegáns és erős, ahogy egy luxus GT-től elvárható. Az új Aston a DB9 és a DBS modellek közötti piaci területre érkezik. Kupé és kabrió kivitelben is készül, kapható 2+2-es és kétüléses kivitelben is. A 6,0 literes, V12-es motor teljesítménye 497 lóerő, míg a maximális nyomaték 570 Nm. A nyomatékot a hátsó tengely elé beépített, hatfokozatú, automata váltó juttatja a hátsó kerekekhez. Ennek a megoldásnak köszönhetőn 50:50 százalékos súlyelosztást értek el a tengelyek között. A Virage 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 299 km/óra.
BMW 6 Cabrio
Lélegzetelállító, ellenállhatatlan, tökéletes – Ilyen és ezekhez hasonló jelzők kísérik végig a BMW kabrióinak gazdag történetét. E sok évtizedes tradicionális paletta most újabb méltó taggal bővül. Az új BMW 6-os Cabrio a legigényesebb autós ínyencek és esztéták elvárásainak is a vezetőbarát, ambiciózus sportosság, az iránymutató luxus és a stílusos megjelenés különösen magas színvonalával tesz eleget. E 2+2-üléses modell a prémium szegmens exkluzív kabrióinak szűk köréből a leggazdaságosabb motorokkal, a legkorszerűbb futómű-technikával, és a kényelem leginnovatívabb felszereléseivel tűnik ki. Az új BMW 6-os Cabrio palettáján piaci bevezetésekor két erőforrás sorakozik. A BMW 650i Cabrio nyolchengeres aggregátja 407 LE teljesítményt kínál, míg a BMW 640i Cabrio számára a Kettős Turbófeltöltővel, közvetlen befecskendezéssel és a VALVETRONIC szelepvezérléssel működő soros, hathengeres motor exkluzív változatát dolgozták ki a tervezők, amely 320 LE-teljesít.
Ferrari FF
A Ferrari 612-est váltó új FF nagy meglepetés volt a rajongók számára, hiszen a hatalmasnak számító 450 literes csomagtartója, négy személynek is elviselhető utastere és négykerékhajtása szakít az ágaskodó lovacska tradícióival. V12-es motor 651 lóerős, 683 Nm nyomatékal rendelkezik turbó nélkül, állíthatjuk, ezen a téren a nagy elődöket követi az FF, akárcsak a végsebességet tekintve, 335 km/h körül ér véget a száguldás. Gyári adatok szerint 15.4 literes fogyasztásra számíthatnak a vásárlók, akik akadnak bőven, hiszen az évre tervezett 800 darab már mind elfogyott.
Pagani Huayra
Zonda után valami egészen újat hozott a Pagani Genfbe, ami a szél istenéről kapta a nevét.
Az új Huayra tényleg jó kapcsolatot ápol a légáramlatokkal, úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága. Menet közben aktív rendszerek szabályozzák a légáramlást, így növelve a leszorítóerőt. A belső térben a Zonda stílusa köszön vissza egyértelműen, a díszítésről valódi alumínium és karbon gondoskodik. A XXI. századot az érintőképernyős fedélzeti rendszer és a Bluetooth kapcsolat képviseli.
Az AMG-től származó V12-es motor teljesítménye 700 lóerő, míg maximális nyomatéka 1000 Nm. Ezt az erőt hétfokozatú, szekvenciális váltója közvetití a hátsó kerekekhez. A Huayra 3,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 370 km/óra.
Buday Dénes
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!