A 2011-es Genfi Autószalon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A március 3–13-áig megtekinthető 81. Genfi Autókiállítás rengeteg újdonságot hozott magával, de mi most nézzük, mik is voltak a legérdekesebb és legerősebb új modellek!


Alfa Romeo 4C

A 81. Genfi Autószalonon mutatkozik be az Alfa Romeo 4C Concept: egy kompakt „szupersportkocsi”, amely a sportautók lényegét testesíti meg, a márka értelmezésében: a teljesítmény, az olasz stílus és az élvonalbeli technológia összjátékából maximális vezetési élmény jön létre. Az új tanulmány a klasszikus receptet követve egy kétüléses, hátsókerék-hajtású, középmotoros kupé. A karosszéria nagyjából 4 méter hosszú, a tengelytáv kevesebb mint 2,4 méter – ezek a méretek egyszerre hangsúlyozzák az autó kompakt méreteit, és mozgékonyságát. A kecses, letisztult külső vonalvezetéshez hasonló formai vezérelv érvényesül az utastérben is: a tanulmány egyedi belsőtér-kialakítása jellemzőiben és funkcióiban közvetlenül utal az autó sportos szellemiségére.

Volkswagen Golf Cabriolet

Az új Golf Cabriolet négyüléses utasterét elektro-hidraulikusan mozgatható tető mutatja meg a világnak, vagy rejti el a kíváncsiskodó tekintetek elöl – attól függően, hogy nyitva van-e, avagy csukva. A tető automatikus nyitásához 9,5 másodperc szükséges, de a műveletet csak 30km/óra alatti sebességnél lehet végrehajtani. A motorkínálat hat közvetlen befecskendezéses, turbófetöltős erőforrásból áll. A legkisebb 105LE, a legnagyobb pedig a 210LE. Mindegyik változatot élvezet vezetni, akárcsak a kettős-kuplungozásút (DSG), melyet négy modellben kínál a VW. A választékban szerepel még egy benzines (TSI) és egy dízel TDI, amelyek a Blue Motion jegyében és szellemében születtek.

A világon ezidáig 684 ezer Golf kabriót adtak el, s a renomét minden bizonnyal tovább erősíti a legújabb változat is.

Audi RS3

Egészen különleges menetteljesítmények, kifejezetten kompakt formában: az Audi RS 3 Sportback modelljével, új taggal bővíti dinamikus RS-családját. Erőforrásául a márka legendás hagyományait idéző, öthengeres, turbófeltöltésű aggregát szolgál, amely 2,5 literéből 250 kW (340 LE) teljesítményt és 450 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, s 100 kilométerenként átlagosan mindössze 9,1 liternyi tüzelőanyaggal is beéri. A dinamikus motor az S tronic sebességváltón és a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja tekintélyes erejét az útra. Az Audi RS 3 Sportback különlegességét külső megjelenésében 19 colos könnyűfém keréktárcsái és szénszál-erősítésű műanyag sárvédői emelik ki.

Lamborghini Aventador

A Lambo szerelmesei már nagyon várták a pillanatot, amikor lehull a lepel a legújabb dühöngő bikáról. Eddig is sok adat és kép szivárgott ki a Lamborghini Murciélagot leváltó Aventador LP700-4 elnevezésű fenevadról, de végre most már mindent tudunk róla. Talán a forma a legfontosabb, hiszen legfeljebb a látványát élvezhetjük a méregdrága sportkocsinak. Ebben a tekintetben minden bikarajongó elégedetten csettinthet, a tradicionális Lamborghini-vonásokat örökölte az Aventador, csak még agresszívebb, izmosabb megfogalmazásban. Sok részletben a Reventón köszön vissza ránk, a szögletes, vadászgépekre emlékeztető alkatrészek egyértelműen rokoni szálakra utalnak. A teljesítményt tekintve sem marad el sokkal az exkluzív rokontól, a 6.5 literes V12-es szív 700 lóerőt és 690 Nm nyomatékot szabadít mind a négy kerékre.

Aston Martin Virage

Új taggal bővül az Aston Martin kínálata. A Virage pont olyan, mint a többi Aston, megkülönböztetni azoktól nehéz. Ugyanakkor elegáns és erős, ahogy egy luxus GT-től elvárható. Az új Aston a DB9 és a DBS modellek közötti piaci területre érkezik. Kupé és kabrió kivitelben is készül, kapható 2+2-es és kétüléses kivitelben is. A 6,0 literes, V12-es motor teljesítménye 497 lóerő, míg a maximális nyomaték 570 Nm. A nyomatékot a hátsó tengely elé beépített, hatfokozatú, automata váltó juttatja a hátsó kerekekhez. Ennek a megoldásnak köszönhetőn 50:50 százalékos súlyelosztást értek el a tengelyek között. A Virage 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 299 km/óra.

BMW 6 Cabrio

Lélegzetelállító, ellenállhatatlan, tökéletes – Ilyen és ezekhez hasonló jelzők kísérik végig a BMW kabrióinak gazdag történetét. E sok évtizedes tradicionális paletta most újabb méltó taggal bővül. Az új BMW 6-os Cabrio a legigényesebb autós ínyencek és esztéták elvárásainak is a vezetőbarát, ambiciózus sportosság, az iránymutató luxus és a stílusos megjelenés különösen magas színvonalával tesz eleget. E 2+2-üléses modell a prémium szegmens exkluzív kabrióinak szűk köréből a leggazdaságosabb motorokkal, a legkorszerűbb futómű-technikával, és a kényelem leginnovatívabb felszereléseivel tűnik ki. Az új BMW 6-os Cabrio palettáján piaci bevezetésekor két erőforrás sorakozik. A BMW 650i Cabrio nyolchengeres aggregátja 407 LE teljesítményt kínál, míg a BMW 640i Cabrio számára a Kettős Turbófeltöltővel, közvetlen befecskendezéssel és a VALVETRONIC szelepvezérléssel működő soros, hathengeres motor exkluzív változatát dolgozták ki a tervezők, amely 320 LE-teljesít.

Ferrari FF

A Ferrari 612-est váltó új FF nagy meglepetés volt a rajongók számára, hiszen a hatalmasnak számító 450 literes csomagtartója, négy személynek is elviselhető utastere és négykerékhajtása szakít az ágaskodó lovacska tradícióival. V12-es motor 651 lóerős, 683 Nm nyomatékal rendelkezik turbó nélkül, állíthatjuk, ezen a téren a nagy elődöket követi az FF, akárcsak a végsebességet tekintve, 335 km/h körül ér véget a száguldás. Gyári adatok szerint 15.4 literes fogyasztásra számíthatnak a vásárlók, akik akadnak bőven, hiszen az évre tervezett 800 darab már mind elfogyott.

Pagani Huayra

Zonda után valami egészen újat hozott a Pagani Genfbe, ami a szél istenéről kapta a nevét.

Az új Huayra tényleg jó kapcsolatot ápol a légáramlatokkal, úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága. Menet közben aktív rendszerek szabályozzák a légáramlást, így növelve a leszorítóerőt. A belső térben a Zonda stílusa köszön vissza egyértelműen, a díszítésről valódi alumínium és karbon gondoskodik. A XXI. századot az érintőképernyős fedélzeti rendszer és a Bluetooth kapcsolat képviseli.

Az AMG-től származó V12-es motor teljesítménye 700 lóerő, míg maximális nyomatéka 1000 Nm. Ezt az erőt hétfokozatú, szekvenciális váltója közvetití a hátsó kerekekhez. A Huayra 3,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 370 km/óra.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. november 29.

A jog a magánegészségügyben

Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.

2024. november 22.

Középpontban a lézeres látásjavító műtétek

Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.