A 41. Kékszalag


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megint itt volt a nyár, a nyárközepi holdtölte, és ennek megfelelően a balatoni Kékszalag, Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye is. A nevezések alapján több hajó indulása volt várható, mint tavaly, ez (mármint a 612 nevezett hajó) és ezzel az újabb csúcs már biztos volt. Kérdések azonban maradtak. Yacht Life magazin Magyar és angol nyelven negyedévenként megjelenő luxus jacht- és életmódmagazin. Kapható a nagyobb újságárusoknál vagy előfizethető. Vajon idén lesz-e szél? Kevés vagy sok? Képes lesz-e bárki megdönteni a Nemere II félévszázados…

Megint itt volt a nyár, a nyárközepi holdtölte, és ennek megfelelően a balatoni Kékszalag, Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye is. A nevezések alapján több hajó indulása volt várható, mint tavaly, ez (mármint a 612 nevezett hajó) és ezzel az újabb csúcs már biztos volt. Kérdések azonban maradtak.

Yacht Life magazin
Magyar és angol nyelven negyedévenként megjelenő luxus jacht- és életmódmagazin. Kapható a nagyobb újságárusoknál vagy előfizethető.

Vajon idén lesz-e szél? Kevés vagy sok? Képes lesz-e bárki megdönteni a Nemere II félévszázados időrekordját? Megnyeri-e sorban kilencedjére Litkey Farkas a versenyt a Brókernet-Uniqua kormányánál? Legyőzi-e a címvédőt az idei Rund Um, a Bodensee hasonló tókerülő versenyének a győztese, Király Zsolt a Raffica fedélzetén? Végre összejön-e a győzelem Soponyai Gézának a Mediacontact-Avatarral? A tavalyinál tud-e jobb eredményt elérni Láng Róbert hajója, az RC44? Képesek lesznek-e az idei klasszikus, nem trapézolható hajókat engedő versenyen a hagyományos cirkálók beleszólni a modern gépek versenyébe? A 41. Kékszalag számos kérdéssel indult.

Reggel kilencig lehetett latolgatni, utána már csak a verseny jött: Füred előtt elrajtolva Kenese, Siófok, Tihany, Keszthely, és a füredi befutó. Nagyjából 150–200 kilométer, aminek a megtételére 48 óra áll rendelkezésre – persze a jobbak már estére-éjszakára várhatóak voltak. Az esélyesek elhúztak, és többé-kevésbé maguk között vívták meg a küzdelmet. Az első helyért a Raffica és a Brókernet-Uniqua meccselt, az elején a Raffica vezetett, utána lemaradt, a végére csupán 10 perccel futott be Király Zsolt hajója a győztes Brókernet-Uniqua, és a kilencedjére diadalmaskodó Litkey Farkas mögött. Az idei győztes ideje 12 óra 13 perc lett, az időrekord megdöntése ezúttal is elmaradt. A bronzért a Sponsor Wanted, az RC44 és a Mediacontact-Avatar csatájából az utóbbi kerül ki győztesen, így Soponyai Géza csapata állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

A klasszikus hajók közül – abszolút hatodikként – a Capella 70-es cirkáló nyert Pomucz Tamás kormányzásával, 25 perccel az ugyancsak 70-es cirkáló Anna (és a kormányánál Csőregh Zoltán) előtt. Nem sokkal maradt le az Orpheus, a Sirocco és az időrekordot tartó, legendás Nemere II, amelyet idén csak hölgyekből álló csapat vitorlázott a versenyen Magyar Vilma vezetésével. Kemény hölgyekben amúgy sem volt hiány idén: Detre Diana szörffel kísérelte meg a távot teljesíteni versenyen kívül, és csak visszafelé tartva Balatonboglárnál adta fel a küzdelmet.

Az utolsó hajó 1 nappal és több mint 7 órával a győztes mögött futott be az 555. helyen, bizonyítva azt, hogy a Kékszalagon is a hajózás, a távolság, a természet és önmagunk legyőzése számít igazán.

Beszéljenek szép emlékekként szavak helyett is a versenyt vitorlással már többször teljesített F. Tóth Gábor gyönyörű fényképei! (A képek a cikk PDF formátumát letöltve megtekinthetők.)

Yacht Life


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.