Középpontban a lézeres látásjavító műtétek
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
A magyar tenger népszerűbb, mint valaha. A menetrend szerinti járatok és a programhajók változatos élményt kínálnak, a tóparti településeket pedig vonattal akár éjszaka is elérhetjük.
A rendszeresen utazó magyarok több mint 80 százaléka 2024-ben is útnak indul belföldre vagy külföldre, 14 százalékuk több alkalommal is. Ez a TÁRKI reprezentatív kutatásából derül ki, melyet 2024. első negyedévében Magyarország felnőtt korú lakossága körében végzett, az Everguest vállalkozás megbízásából. A megkérdezettek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy idei utazásának egyik biztos célpontja a Balaton lesz!
Már a második negyedévben minden ötödik belföldi foglalás a Balaton térségébe szólt, júliusra pedig foglalások több mint harmada irányult ide – a Szállás.hu weboldal összesítése szerint. A legnagyobb keresletek Siófok, Hévíz, Balatonfüred, Keszthely és Tihany szálláshelyei iránt mutatkoztak.
A magyar tenger népszerűsége nagyobb, mint valaha. Ráadásul a globális felmelegedés meghosszabbítja, és egyre biztosabbá teszi a nyári szezont. Amely már májustól egész szeptember derekáig, végéig kitolódhat. Az utóbbi évek tartós melegei, sőt hőhullámai garantálják a jó időt. Az előfoglalásoknál egyre kevesebbet lehet hibázni.
Minden kikötőből, a hét minden napján indulnak menetrend szerinti járatok (Fotó: Falus Tamás)
Újabb rekordok felé hajózunk
Bármerre is pihenünk a Balatonon, szeretünk helyünkről kimozdulni. Kedveljük a balatoni hajózást, s nem kell saját hajóval rendelkeznünk ahhoz, hogy eljussunk a déli partról az északira, vagy elhajózzunk egyik településről a másikra. A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain mindezt könnyedén megtehetjük.
A főszezonban minden kikötőből a hét minden napján indulnak menetrend szerinti járatok. Egyre népszerűbbek a programhajók is. 2023-ban több mint kétmilliónyian utaztak a cég járatain. Különösen a kompok voltak kedveltek, melyek csaknem 1,5 millió utast vonzottak, és összesen 50 ezer kilométert tettek meg. A szállított kerékpárok száma is jelentősen emelkedett. A 2024-es nyári szezonban várhatóan újabb csúcsok dőlnek majd meg.
Két új, a Szántód és Tihany nevet viselő komp állt szolgálatba e szezonban. A 45 méter hosszú, 11 méter széles új vízi járművek egyszerre 24 gépjárművet, 30 kerékpárt, és 120 utast tudnak szállítani. Ha az utasforgalom megkívánja, az ígéretek szerint a Szántódrév és Tihanyrév között közlekedő kompokat fél óránál rövidebb időközönként is elindítják. Szántódrévből 7 óra és este 23.30 között, Tihanyrévből 7.15 és 23.45 között startolnak a járatok. A Közép-Európában egyedülálló hajók motorjai a gyártó szerint megfelelnek a legmodernebb környezetvédelmi normáknak.
Az új katamarán 35 méter hosszú, 11 méter széles (Fotó: BAHART)
Esti Chill Hajó és Cirkuszkavalkád
2024 tavaszától a legforgalmasabb útirányokon két új katamarán üzemel Fonyód és Badacsony, illetve a Siófok–Balatonfüred–Tihany útvonalakon. A Balaton és Tomaj néven forgalomba állt hajók egyenként 35 méter hosszúak, 11 méter szélesek, és egyszerre 350 utast vihetnek fedélzetükön. Emellett további 35 kerékpár szállítására is alkalmasak.
Sétahajók 15 kikötőből indulnak: 13-ból naplementenézők, 10-ből gyerek-, 9-ből pedig bulihajók futnak ki a Balaton hullámaira. Újításként minden szerdán Siófokon lehet felszállni az Esti Chill Hajó fedélzetére, az új katamaránra. Kellemes háttérzene és koktél várja az utazókat. Péntekenként pedig Balatonfüredről és Fonyódról futnak ki a Cirkuszkavalkád gyerekhajók, melyeken cirkuszi programok szórakoztatják a gyerekeket. A program 14 órától másfél órán át tart.
A felújított Jókait a háborúban felrobbantották; később kiemelték a Balaton vizéből (Fotó: BAHART)
Újra úton a 111 éves Jókai
Érdekesség, hogy 2024 tavaszán szolgálatba állt a 111 éves, felújított Jókai hajó, mely Balatonfüredről úszik ki a nyílt vizekre, s séta- és rendezvényhajóként működik. Egyszerre 85 utas szállítására képes. A 32 méter hosszú, 5 méter széles Jókai az ötödik balatoni gőzhajó volt, mely az Óbudai Hajógyárban készült. Siófokra alkatrészenként szállították, itt állították össze, hogy 1913 júniusában vízre bocsáthassák. A gőzüzemű hajót 1945 márciusában a visszavonuló német csapatok felrobbantották a balatonfüredi kikötőben. Két évvel később emelték ki a tóból. Miután a hatvanas évek első felében felújították és motorhajóvá alakították, átkerült a Tiszára. Az újabb ráncfelvarrást követően a kétezres évek elejétől egy ideig ismét a Balatonon szállított utasokat. Mostani felújítását követően a Balaton ékességévé vált.
Bagolyvonatok, éjszakai baglyoknak
A Balatonhoz azonban el is kell jutni. Aki nem autóval érkezik a tóhoz, vagy járművét letéve szeretne kalandozni a tó körül, a kerékpár mellett vonattal is megteheti – akár éjszaka is.
Bagolyvonatok – így hívják a MÁV-Startnál a balatoni éjszakai járatokat. Már az előszezonban is sikeresek voltak, melyek a főszezonban újabbakkal bővültek. A MÁV-Start tájékoztatása szerint ezekkel éjszakánként akár 5–7 ezren is utaznak hosszabb-rövidebb szakaszokon. A nyári időszakban a déli parton, a Déli pályaudvar és Keszthely között mindennap kétóránként közlekednek, s a part mentén minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A hétvégi időszakban, csütörtökről vasárnap hajnalig éjszaka óránként közlekednek a part menti szakaszon. Az északi és a nyugati parton hétvégenként – péntektől vasárnapig – a part mentén átlagosan kétóránként járnak a Keszthely–Tapolca, Tapolca–Balatonfüred, és a Balatonfüred–Székesfehérvár útvonalakon. Budapest és Balatonfüred között egy pár közvetlen Bagolyvonatra is fel lehet szállni. A járatok a déli parton végig, az északi parton a főváros és Balatonfüred között modern, légkondicionált FLIRT-motorvonatokból állnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!