Audi Múzeum, ahol mindig van látnivaló


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Audi a ma ismert formájában mindössze 1965 óta létezik, igaz a márka szerteágazó és fordulatokban gazdag története jóval régebbre, az 1800-as évek végére vezet vissza.


Az Ingolstadt-i múzeum, illetve, ahogyan hivatalosan hívják az Audi Forum egy igazán ízléses üvegpalotába csomagolt autós szentély. Az Audi felettébb leleményesen nem választotta szét a százéves múltat jelképező matuzsálemeket, a jelent bemutató old-yongtimereket és a lehetséges jövőt, azaz a koncepcióautókat.

 

Versenyautók mindenhol

A múzeum köríves épületének feltérképezését a felső emeletről érdemes kezdeni, itt találhatóak az 1899-1945 közötti járművek. Minden márka, ami köthető a négy karikához, itt képviselteti magát: jelen vannak a Horch, Wanderer, DKW, kezdeti Audi automobilok és számtalan DKW motorkerékpár, továbbá pár hihetetlenül szép AutoUnion versenyautó.

Igazi kincs, Horch 1902-ből, rá még a por sem szállhat

1936-os Auto Union C, háttérben a belőle épített 1937-es 400 km óránál is gyorsabb rekorder autó

Az előtérben egy Auto Union Type C 16-hengeres versenyautó

A Wanderer W25K hathengeres motor és a hátsókerék-hajtás 1936-ból

A II. Világháború megmaradt kellékei

Egy emelettel lejjebb már ismerősebb vonalakkal találkozhatunk, itt állítják ki az 1946-2000 közötti gyártmányokat. A nehéz időkre emlékezve pár DKW, AutoUnion és NSU autó és motor típust pillant meg az ember, majd jönnek a mai embernek is visszaköszönő Audik a ’70-’80-’90-es évekből: az 50-es, a kocka 80-as, a „szivar” 100-as és a kihagyhatatlan Quattro. A földszinten kapnak helyet a legfrissebb darabok, modern különlegességek, prototípusok és kisebb tematikus tárlatok.

Auto Union 1000 SP Roadster, 3 hengeres 55 lóerős motorral

Az Auto Union által fejlesztett 1963-as DKW Munga mögötte egy 1978-as VW Iltis. Itt kezdődött a quattro technika.

Audi Avus, az aluminium testű tanulmány 1991-ből

W16-os motorral szerelt 700 lóerős Rosemeyer koncepció

Az Audi Forum területén álló, többszintes csupa üveg kiállítócsarnokban van elég néznivaló, a cég mégis arra a raktárra hívta fel a figyelmünket, ahol a háttérmunka zajlik, s ahol az idős két- és négykerekűek parkolnak. A háromszintes csarnok kívülről nem árul el semmit a benne levő kincsekről, de a garázskapu felhúzása után varázslatos világba csöppenünk. A kapun belépve rögtön Michéle Mouton és Fabrizia Pons Audi quattrója pihen Valter Röhl fenevadja mellett, velük szemben egy Audi 100 Coupé a hetvenes évekből, az Auto Union néhány kétütemű népautója és három hatalmas Horch a harmincas évekből. Mind kifogástalan, indulásra kész állapotban. Itt készítik fel ugyanis az autókat az évi csaknem tucatnyi versenyre, van, hogy az eredeti ralikocsikat éles körülmények között egykori pilótáik kormányozzák, ilyenkor nem kímélik a technikát. Itt a napi karbantartási munkák mellett kisebb javításokat is elvégeznek, gumicsere, olajcsere mellett a motorikus probléma sem fog ki a szerelőkön.

Michèle Mouton gyöztes quattroja

Audi Sport quattro S1 1987-ből. Walter Röhl győztes Pikes Peak autója

30 éves a Quattro az ünnepi teremben

Tehát mindig szerveznek  alkalmi kiállításokat és az évfordulókat, ami miatt a raktárban őrizgetett csodák ismét előkerülnek és az autós felvonón is sűrűn cserélik a modelleket, így szinte fél évenként érdemes meglátogatni az Audi Forumot, mindig van valami „régi-újdonság”. Így válik teljessé egy közel 50 éves márka több mint 100 éves tradíciója.


Kapcsolódó cikkek

2024. november 29.

A jog a magánegészségügyben

Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.

2024. november 22.

Középpontban a lézeres látásjavító műtétek

Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.