Audi SQ7 TDI – Olyat üt, hogy…
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Búcsút mondhatunk a „turbólyuk” jelenségének, állítják az Audinál. Az elektromos hajtású feltöltőjével az új SQ7 már álló helyzetből teljes erővel spurizik neki az egyeneseknek, de a kanyarokat is sportlimuzinokat idéző pontossággal veszi, miközben ötméteres hosszúságával akár hét személynek is kényelmes helyet kínál.
Pontosan 4,9 másodperc alatt teljesíti a százas tempót, hatalmas tömegéhez képest hihetetlen élmény az álló helyzetből való rajtolás (Fotók: A szerző felvételei)
Egy nyomás a vörös szegélyű indítógombra és máris mély zengéssel kel életre az Audi SQ7 TDI V8-as dízelje. Brutális, 435 lóereje és 900 newtonmétere már 1000-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. Már a számok látványától is eláll a lélegzet, nemkülönben attól, ahogy ez a hatalmas erő a bent ülő emberre átvetül. Állórajtos induláskor mint egy légkalapács, olyat üt, hihetetlen energiával indul meg a gázpedál érintésére és szinte semmivé válik két és fél tonnás tömege. Kevesebb, mint öt másodperc alatt éri el a százas tempót, s a hihetetlen gyorsítás csupán 250 kilométer/óránál ér véget.
Ha elszabadulnának fejben az indulatok, akkor több megoldást is tartogat az SQ7, amely segítségünkre lehet a biztonságos közlekedéshez
Van lehetőség Off-Road beállításokra is, ilyenkor emelkedik a hasmagasság, de ez nem az SQ7 világa
Ne vesszünk el a számok száraz, rideg eredményeiben, de lássuk be, hogy a kategóriában etalonnak számító ellenfele, az igencsak sportos génekkel rendelkező Porsche Cayenne V8-as dízel verziója is elmarad, sprintek versenyében és rugalmasság terén is akad előnye az Audinak, hiszen 80-ról 120 km/h-ra gyorsuláskor fél másodperc előnyre tesz szert.
Belseje bármelyik Q7 lehetne, csak a sportkormány és az alumínium díszcsík hajlik a sportosság felé
Térkínálata kiváló, ülései kényelmesek, futóműve minden körülményre talál megoldást
Azt, hogy ezek az eredmények megszülessenek, az Audi mérnökei egy világújdonságnak számító fejlesztéssel teszik lehetővé. Egy elektromos hajtású feltöltőt egy 7 kilowattos villanymotor dolgoztatja, amely az alacsony fordulatszám-tartományokban segíti a két turbófeltöltőt és ez által a turbólyuk jelensége immár a múlté, a szükséges energiáról a fedélzeti elektromos hálózat 48 volt feszültségű része gondoskodik.
A quattro-hajtás alapból 60:40 arányban osztja a nyomatékot, de ez 15:85 arányig is változhat
A vezetési élményfaktor maximális az SQ7-ben, városban a négykerék-kormányzás segíti a manőverezést
A Matrix-LED fényszórók látványosak, az indexek elől-hátul futófénnyel dolgoznak
És hogy ne csak az egyeneseket és a gyorsulást élvezzük, hanem a kanyarokat is, többek között a szériafelszereltséghez tartozó összkerékhajtás és az elektromechanikus aktív oldalirányú billenés-stabilizálás innovatív technikája felel, amellyel az SQ7 még tempósabban abszolválja a fordulókat. Összkerékkormányzás hatása inkább városban érezhető, ahol az 5,07 méter hosszú SQ7 könnyedén manőverezhető be a parkolóhelyekre és a szűkös utcákba.
285/35 gumik feszülnek a szépséges, 22 colos felnijein, mögötte vörösre lakozott féknyergek lapulnak
Sepang-kék gyöngyház fényezése gyönyörű, az alumínium külső tükörház az SQ7 jellegzetessége
Átlagfogyasztása 10,5 liter körül alakul, ha nagyon spórolósak vagyunk, 8 liter alá is mehetünk, de ha mozgósítjuk a 900 Nm-es nyomatékát, 13 liter alatt nem számolhatunk
Már a korábban tesztelt „alap” Q7 esetében is dicséretet érdemelt a futómű tökéletessége. Itt, az S modell esetében egy fokozatmentes elektronikus csillapításszabályozással kiegészített légrugózással van dolgunk, ami nemcsak a kényelmet, de a sportos vezetést is maximálisan támogatja.
Az összkerékkormányzás remek hatással van a nagy Audira, de leginkább városban érezhető, ahol az 5,07 méter hosszú SQ7 könnyedén manőverezhet
Hatalmas a csomagtér és akár hét személyesként is élvezhetjük remek teljesítményét
Nem vicc, köridőt is mérhetünk, majd abból pedig statisztika készíthető
A nagy Audi összesen 24 vezetői segédrendszert kínál többek között olyan újdonságokkal, mint a közlekedésitorlódás-asszisztens, amely sűrű forgalomban és jó minőségű úton 65 kilométer/óráig akár a kormányzás feladatát is átveszi, önműködően fékez a veszélyes helyzetekben, balra kanyarodáskor figyeli a szemből érkező forgalmat, éjszaka pedig felismeri a gyalogosokat és az állatokat.
A légrugóknak köszönhetően pakoláshoz leereszthető a hátulja, a vonóhorog is elektromosan mozgatható
Az SQ7 28 milliótól elérhető, extralistája végtelen, tesztautónkban még tizenegymillió forintnyi extra kapott helyett
A belső dizájn nem sokat változik az alap modellekhez képest. Talán a csapott aljú sportkormány, az alumínium díszcsík az SQ7 jellegzetessége. A vezető előtti 12,3 colos digitális virtual cockpit műszerfalban sportautósan középre helyezhető a fordulatszámmérő, és ha akarunk, köridőket is mérhetünk.