Az Audi új óriása már itthon is


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

10 év után cseréli óriás modelljét az Audi. Luxusszínvonalú komfort, a kategória legnagyobb belső tere, innovatív vezetői segédrendszerek és akár 325 kilogramm tömegcsökkenés, ezzel új mércét állít kategóriájában.


Az Audi szigorú könnyűszerkezetes koncepciójának köszönhetően az új Q7 üres saját tömege (vezető nélkül) két tonna alatt marad. Az elődmodellhez képest, motortípustól függően, akár 325 kilogrammal könnyebb. A vegyes anyagfelhasználású karosszéria 71 kilogrammal, az egyéb elemekkel együtt (alumínium ajtók) pedig már 95 kilogrammal könnyebb. 5,05 méteres hosszával, 1,97 méteres szélességével, valamint az 1,74 méteres magasságával az új Q7 kategóriájának legnagyobb és egyben legkönnyebb autója. 

Új mérce a kategóriában a megújult Q7

325 kilogrammot vesztett elődjéhez képest

Négy centiméterrel rövidebb, és 1,5 cm-rel keskenyebb elődjénél

 

A nagy SUV-modell az Audi és a Q-család jellegzetes dizájnelemeit hordozza, ezért első pillantásra is megmaradt annak, amivel 10 ével ezelőtt megrajzolták. A plasztikusan megformált Singleframe hűtőrács és annak markáns kerete az orrész meghatározó elemei, és az opcionális LED- és Matrix LED-fényszórókban a nappali menetfény markáns, kettős nyíl alakú világítási képet rajzol.  Az erős kerékívek és az övvonal a kerekeket hangsúlyozzák, a nagy csomagtérajtó körbeöleli a D-oszlopokat. Ezeket egészítik ki az olyan új megoldások, mint az ajtók alsó részén elhelyezett díszbetétek. 

Első körök meggyőzőek vezethetőség és fordulékonyság szempontjából

Matrix LED-fényszórói atletikus karakterét erősítik

Maradt a hatalmas csomagtérajtó

 

A vezető elé luxusszalon tárul, amikor kinyitja az ajtót. Minden anyag és szín gondosan összehangolt harmóniában áll. A szellőző rostélyok sávja végigfut a műszerfalban középen és az utas oldalon, ezzel is hangsúlyozva a belső tér szélességét. Minden kapcsoló és kezelőszerv tökéletesen kézre esik a vezetőnek. Nagyon kényelmes üléspozíció alakítható ki a sokféle beállítási lehetőségnek köszönhetően és a klíma- és masszázsfunkcióval ellátott egyedi ülésekben.

Luxus minden mennyiségben, A8-as Audi a minőség

 

Kényelmes a három különálló ülésből álló és külön dönthető támlájú második üléssor is vagy a mostantól elektromos mozgatással ellátott harmadik üléssor, amiben akár felnőttek is könnyedén elférnek. Öt üléssel már alaphelyzetben is 890, maximálisan pedig (lehajtott ülésekkel) 2075 liternyi csomagot képes befogadni a csomagtér, a harmadik üléssor használatával 290 literesre szűkül a tér.

Második sorban lehet pöffeszkedni, hatalmas a lábtér

Harmadik sor is kényelmes, 180 cm magasságig szinte kiváló

Ebben az állapotban 890 literes a csomagtér, de 2100 literig bővithető

 

Kívánságra a második generáció infotainment- és szórakoztató moduljai ugyanúgy elérhetők, mint az Audi virtuális cockpit. Az új MMI all-in-touch kezelőfelület a nagy érintőképernyőjével a kezelést ösztönösen egyszerűvé teszi. Tovább innováció a hátsó üléseken ülők számára az Audi táblagép és a kétféle hangrendszer 3D hangzással. A hifi szerelmesei opcionálisan választhatnak a Bose vagy a Bang & Olufsen térhangzású hangrendszere közül, amellyel az utastér akusztikailag nagyobbnak hat. A Bang & Olufsen csúcs rendszere 23 hangszórót tartalmaz és 1920 Watt hangteljesítményt nyújt. 

Személyre szabható Cockpit, ahogy mi szeretnénk

 

Motorválasztéka a kiváló teljesítmények, de a gazdaságosság alapjai is, néhány évvel ezelőtt ezek a teljesítményadatok még kizárólag a sportautók jellemzői voltak. A 3.0 TFSI 333 lóerős, míg a  3.0 TDI 272 lóerővel büszkélkedhet, előbbi 6,1, utóbbi 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre.

3.0 TDI 272 lóerővel, magabiztos viselkedéssel

A nyolcfokozatú automata ZF gyártású

Az állandó négykerékhajtás immár 35 esztendeje varázsolja el az Audi vásárlókat

 

Későbbiekben, 2015 végén – 2016 elején érkezik az Audi Q7 e-tron quattro, az Audi első hálózatról tölthető (plug-in), dízelmotoros hibridje, összkerékhajtással 373 lóerővel és 700Nm maximális forgatónyomatékot kínál. De akinek ezek a motorteljesítmények sem elegek, annak a gyár kínál még egy lehetőséget, ez pedig SQ7 lesz. V8-as dízellel, 900Nm forgatónyomatékkal, elektromos meghajtású turbóval, 400 lóerő feletti teljesítménnyel.

Négykerékkormányzással minden szituációban még könnyebben uralható

Feláras a légrugózás

 

 

Fotók: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek