Egy újabb lépés a tökéletesség felé


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Hyundai az i40 bevezetésével arra készül, hogy megváltoztassa a márkáról kialakult képet Európában. A vállalat Rüsselsheimben működő európai központjában tervezett, felső-középkategóriás i40 Európa-szerte „modern prémium” pozícióba emeli a márkát, mivel élvonalbeli szolgáltatásokat és termékminőséget kínál, mindezt megfizethető áron.


A megfizethetőség a tesztautónk esetében a 10 milliós árcédulát jelenti, ami ebben a kategóriában nem szokatlan, de a Hyundai most megpróbál mindent megtenni, hogy még egy kicsit többet adjon ezért a pénzért. Lássuk be, nem lesz könnyű.

A Hyundai európai evolúciójának jellegzetes eleme a márka egyedi formanyelve, a „folyékony szobrászat”, ami eredeti, dinamikus megjelenéssel ruházza fel az i40 modellt is. Az i40-en is megtalálhatók az olyan jellegzetes formai megoldások, mint a hatszögletű hűtőmaszk, amely az azt keretező, ékszer szépségű LED-es fényszórókkal együtt modern, magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak. Ezt a hatást emelik ki az autó orrát és farát összekötő, az i40 látványos, kifinomult stílusát még inkább kiemelő karaktervonalak is.

Az i40 sportos stílusa nem befolyásolja az utastér komfortszintjét. Sőt! A tengelytáv 2,77 méter, az autó első fejtere, válltere és lábtere egyaránt a kategória legjobbja. Lenyűgöző tágasságával az i40 a leghosszabb utakon is kimagasló komfortszintet biztosít minden utasnak. Talán külön kiemelendő a hátsó rész, amely óriási térrel rendelkezik. Kényelmes hátsó ülések még a 180 centiméternél magasabb sofőr mögött is parádés kényelmet biztosítanak. Sok a rakodóhely, amely hosszú utak során lehet a segítségünkre. Az i40 csomagtartója kapacitása is átlagon felülinek számít a kategóriában. Az alaphelyzetben 553 literes tér a hátsó ülések lehajtásával 1719 literesre bővíthető.

Jó választás az i40-hez a tesztautóban közreműködő 1,7 literes dízelmotor, amely kétféle teljesítménnyel érhető el. Esetünkben ez 136 lóerő, ami nem tűnik különösebben magas értéknek, mégis tökéletesen elegendő. A csúcsnyomaték 330 Nm, és ugyan aszfaltszaggatóvá nem válik a viszonylag nagyméretű kombi, de kellően dinamikusan mozog, és jól reagál a gyorsításokra. A hatfokozatú automata sebességváltó is segít ebben, remekül végzi a dolgát és hozzájárul a 7-8 literes fogyasztás eléréséhez.

Az i40 gazdag alapfelszereltsége számos modern, általában csak felárért elérhető tételt tartalmaz; ez a bőséges felszereltség az új modell egyik meghatározó vonzereje a potenciális vásárlók számára. A modern megoldások között megtalálható az intelligens parkolássegítő és sávtartó elektronika, valamint a hangvezérléssel és teljes térképes navigációval, beépített tolatókamerával kiegészített Bluetooth-os fedélzeti rendszer. Ami a kényelmet és praktikumot illeti, az i40 elektromos rögzítőfékkel, klimatizált első ülésekkel, fűthető és dönthető hátsó ülésekkel, valamint olyan, a kategóriában újdonságnak számító szolgáltatásokkal rendelhető meg mint az automatikus párátlanító funkció vagy a fűthető kormánykerék.

Az i40-ben a legmodernebb aktív és passzív biztonsági technológiákat is megtalálhatjuk, így maximális védelmet kínál utasai számára. Az aktív biztonsági rendszerek közül alapfelszereltség a menetstabilizáló elektronika, az ABS, a visszagurulás-gátló, a vészfékrásegítés és a vészfékezési jelzőrendszer.

Ami a passzív biztonságot illeti, az i40-nél kilenc légzsákot (első, oldal- és függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák) kínál a Hyundai. Tehát mindenből van elég ebben az autóban, jó érzésekkel szálltam ki belőle és azóta nagyon sokszor mondogatom: a Hyundai ezzel a modellel odatette magát a nagyok közé!

Kép és szöveg: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.