A jog a magánegészségügyben
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Hyundai az i40 bevezetésével arra készül, hogy megváltoztassa a márkáról kialakult képet Európában. A vállalat Rüsselsheimben működő európai központjában tervezett, felső-középkategóriás i40 Európa-szerte „modern prémium” pozícióba emeli a márkát, mivel élvonalbeli szolgáltatásokat és termékminőséget kínál, mindezt megfizethető áron.
A megfizethetőség a tesztautónk esetében a 10 milliós árcédulát jelenti, ami ebben a kategóriában nem szokatlan, de a Hyundai most megpróbál mindent megtenni, hogy még egy kicsit többet adjon ezért a pénzért. Lássuk be, nem lesz könnyű.
A Hyundai európai evolúciójának jellegzetes eleme a márka egyedi formanyelve, a „folyékony szobrászat”, ami eredeti, dinamikus megjelenéssel ruházza fel az i40 modellt is. Az i40-en is megtalálhatók az olyan jellegzetes formai megoldások, mint a hatszögletű hűtőmaszk, amely az azt keretező, ékszer szépségű LED-es fényszórókkal együtt modern, magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak. Ezt a hatást emelik ki az autó orrát és farát összekötő, az i40 látványos, kifinomult stílusát még inkább kiemelő karaktervonalak is.
Az i40 sportos stílusa nem befolyásolja az utastér komfortszintjét. Sőt! A tengelytáv 2,77 méter, az autó első fejtere, válltere és lábtere egyaránt a kategória legjobbja. Lenyűgöző tágasságával az i40 a leghosszabb utakon is kimagasló komfortszintet biztosít minden utasnak. Talán külön kiemelendő a hátsó rész, amely óriási térrel rendelkezik. Kényelmes hátsó ülések még a 180 centiméternél magasabb sofőr mögött is parádés kényelmet biztosítanak. Sok a rakodóhely, amely hosszú utak során lehet a segítségünkre. Az i40 csomagtartója kapacitása is átlagon felülinek számít a kategóriában. Az alaphelyzetben 553 literes tér a hátsó ülések lehajtásával 1719 literesre bővíthető.
Jó választás az i40-hez a tesztautóban közreműködő 1,7 literes dízelmotor, amely kétféle teljesítménnyel érhető el. Esetünkben ez 136 lóerő, ami nem tűnik különösebben magas értéknek, mégis tökéletesen elegendő. A csúcsnyomaték 330 Nm, és ugyan aszfaltszaggatóvá nem válik a viszonylag nagyméretű kombi, de kellően dinamikusan mozog, és jól reagál a gyorsításokra. A hatfokozatú automata sebességváltó is segít ebben, remekül végzi a dolgát és hozzájárul a 7-8 literes fogyasztás eléréséhez.
Az i40 gazdag alapfelszereltsége számos modern, általában csak felárért elérhető tételt tartalmaz; ez a bőséges felszereltség az új modell egyik meghatározó vonzereje a potenciális vásárlók számára. A modern megoldások között megtalálható az intelligens parkolássegítő és sávtartó elektronika, valamint a hangvezérléssel és teljes térképes navigációval, beépített tolatókamerával kiegészített Bluetooth-os fedélzeti rendszer. Ami a kényelmet és praktikumot illeti, az i40 elektromos rögzítőfékkel, klimatizált első ülésekkel, fűthető és dönthető hátsó ülésekkel, valamint olyan, a kategóriában újdonságnak számító szolgáltatásokkal rendelhető meg mint az automatikus párátlanító funkció vagy a fűthető kormánykerék.
Az i40-ben a legmodernebb aktív és passzív biztonsági technológiákat is megtalálhatjuk, így maximális védelmet kínál utasai számára. Az aktív biztonsági rendszerek közül alapfelszereltség a menetstabilizáló elektronika, az ABS, a visszagurulás-gátló, a vészfékrásegítés és a vészfékezési jelzőrendszer.
Ami a passzív biztonságot illeti, az i40-nél kilenc légzsákot (első, oldal- és függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák) kínál a Hyundai. Tehát mindenből van elég ebben az autóban, jó érzésekkel szálltam ki belőle és azóta nagyon sokszor mondogatom: a Hyundai ezzel a modellel odatette magát a nagyok közé!
Kép és szöveg: Buday Dénes
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!