Fénykiállításon a Hupikék törpikék
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Még erősebb, még könnyebb, még gyorsabb: az Audi az R8 GT formájában nagy teljesítményű R8 sportkocsija korlátozott példányszámú változatával jelenik meg a piacon. Az 5,2 literes V10-es aggregát teljesítménye 412 kilowattra (560 LE) növekedett, míg a jármű saját tömege 100 kilogrammal csökkent. Az R8 GT álló helyzetből mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 320 kilométer/óra.
Már a sorozatgyártású R8 5.2 FSI quattro modell is példásan képviseli a négykarikás márka könnyűszerkezetes építésről vallott filozófiáját. Az Audi Space Frame (ASF) koncepció alapján született alumíniumkarosszériája mindössze 210 kilogrammot nyom. Az alumíniumlemezeket alak- és erőzáró kötésekkel a sajtolt profilokból és komplex csomóponti öntvényekből összeállított vázszerkezetre rögzítik, a motortartó bölcső pedig ultrakönnyű magnéziumból készül. Az ASF-karosszéria sokrétű gyártási folyamat során a neckarsulmi gyárban, túlnyomórészt kézi munkával készül. Különösen magas fokú merevségével a nagy teljesítményű sportautó rendkívül pontos irányíthatósági tulajdonságainak alapjául is szolgál, miközben kiemelkedő lengéskényelmi és ütközésbiztonsági tulajdonságok is jellemzik. Az R8 GT vékonyabb szélvédőt kapott, az utas- és a motortér közötti válaszfal, illetve a motortérfedél átlátszó felületét pedig könnyű és erős polikarbonát alkotja. E módosításokkal összesen kilenc kilogrammot sikerült megtakarítani, míg a rögzített hátsó szárny további 1,2, elöl a 100 literes csomagtartó vékonyabb és újabb kivágásokkal ellátott alumínium fedele pedig 2,6 kilogrammot hozott a konyhára.
Az R8 GT igazi különlegességei már alapkivitelben alkalmazott LED-fényszórói, amelyek minden funkciójukat világító diódákkal látják el. Fényük intenzív és homogén, mégpedig rendkívül magas élettartam és minimális energiafogyasztás mellett. A fényszórók megjelenésükben is vonzó és markáns benyomást keltenek. Az egyenként 24 LED-egységből álló nappali világítás folyamatos fénycsíkként jelenik meg, míg a tükörrendszer a nyitott kagylók formáit idézi. A hátsó lámpatestek ugyancsak LED technikával működnek, a sötét házukon simaüveges burák húzódnak. Az oldalnézet meghatározó elemei a motorhoz levegőt vezető penge-motívumok („sideblade”), amelyeket az R8 GT esetében szintén matt szénszálas műanyagból formáltak ki. Ugyanezen anyagot fedezhetjük fel a csökkentett méretű külső tükrök házában is, amelyek masszív alumíniumalapon nyugszanak. A 19-colos, titánhatású könnyűfém keréktárcsák exkluzív, öt kettős Y-küllős design szerint készülnek, az első sárvédőkön pedig „GT” felirat tűnik fel.
A vörösre fényezett szelepfedelekkel készülő, átdolgozott V10-es aggregát lélegzetelállító menetteljesítményeket kölcsönöz az Audi R8 GT számára. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprintet mindössze 3,6 másodperc alatt intézi el, de 200-ig sem igényel 10,8 másodpercnél többet, s a brutális gyorsítás egészen 320 kilométer/óráig tarthat. A győri üzemben készülő, hosszú löketű konstrukciót kézi munkával építik össze, forgattyúházát pedig rendkívül könnyű, ám szilárd alumínium-szilícium ötvözetből öntik. Az atmoszférikus erőforrás 100 kilométerre átlagosan 13,7 liter üzemanyagot igényel, ami hatalmas erejét tekintetbe véve igazán kiváló. Az R8 GT erőforrása mögött az R tronic szekvenciális sebességváltó dolgozik amely kevesebb mint egy tizedmásodperc alatt kapcsolja a megfelelő fokozatott.
Buday Dénes
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!