Firenze és az Uffizi képtár 3D-ben
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Újabb nagy művészi élményben lehet részünk a moziban, amikor az itáliai reneszánsz fővárosába és annak híres képtárába kalauzolnak el bennünket. 3D-s szemüveget fel!
Ha megváltottuk mozijegyünket, és a terembe lépve felvettük különleges szemüvegünket, amint peregni kezd Luca Viotto alkotása, máris kezdetét veszi a lenyűgöző, másfélórás utazás térben, időben. És nem csupán a földön, hanem a levegőben is! Hiszen a kiváló, helikopterről, és drónról készített légifelvételek felülről is megmutatják nekünk a leghíresebb toszkán várost, mely bámulatos épületeivel megőrizte a középkor reneszánszának hangulatát, szépségét. Láthatjuk a Medici-palotát, a Santa Maria Del Fiore (a Dóm) monumentális épületét kupolájával, harangtornyával, a főteret, a Piazza della Signoriát a Neptun-kúttal, a Palazzo Vecchiót (a Régi Palotát), az Arno folyót Ponte Vecchio hídjával. Ha körbejártuk Firenzét és megcsodáltuk épületeit, tíz múzeumba is betekinthetünk, és alaposan szemügyre vehetünk másfélszáz pompázatos műalkotást. Ezúttal sehol sem kell sorban állnunk, és még az Uffizi-képtárba is könnyedén bejutunk, amely évente kétmillió látogatót fogad.
Az Uffizi-képtárban
Nem veszünk el a sok kincs között, mert – magyar szinkronnal ellátott – útitársaink szakértők, sőt életre kel a XV. századból a jeles művészetpártoló történelmi személyiség, a nagy mecénás, Lorenzo Medici is, Simon Merrells színész alakjában. Íme „Tündöklő” Lorenzo filmben elhangzó szavai: „Ötszáz év nagyon hosszú idő annak, aki vár, de rövid annak, aki nem felejt. De hiányzik nekem Firenze! Mit nem adnék, ha még egyszer sétálhatnék az Arno partján; mint tükörben, nézhetném magam a vízében; és életben lennék! Én is úgy élek tovább, mint a művészet, amely ezt a várost halhatatlanná tette.”
Antonio Natali professzor a képtár számos kincséről mesél, többek között Michelangelo, Leonardo műveiről. Marco Ciatti, a Kőtár műhelyének szakfelügyelője pedig Leonardo A háromkirályok imádása című festményének restaurációs munkájáról, a nagy művész technikájáról és alkotófolyamatáról számol be. Ez annál is izgalmasabb, mert a festményt 2011 óta nem láthatja a közönség. 2016-tól állítják ki újra, s itt, e film kamerái előtt tárulhat a mű újra teljes szépségében a nézők szeme elé.
Értő, izgalmas elemzést hallhatunk többek között Raffaello, Botticelli, Giotto, Cellini, Tiziano, Francesca képtárban látható alkotásairól is. Ellátogatunk az Akadémiára, ahol Michelangelo fantasztikus Dávidját nézhetjük meg, tetőtől talpig. A Dóm kupolaépítésének történetével is megismerkedhetünk, Brunelleschi egyedülálló technikájával, a Bargello Nemzeti Múzeumban pedig a Brancacci-kápolna freskója kápráztat el minket.
A resataurálást követően: Leonardo da Vinci: A háromkirályok imádása (Forrás:Pannonia Entertainment)
A Firenze és az Uffizi képtár 3D című olasz művészi dokumentumfilm, mely a legmodernebb kép- és hangtechnikát (3D és 4K) vonultatja fel, 2015. december 17-étől látható a magyar mozikban. A karácsonyi ünnepek alatt is vetítik, szerte az országban: Budapesten az Uránia Filmszínházban, valamint további húsz városban. A mű méltó folytatása a Vatikáni Múzeum 3D/4K című alkotásnak, mely minden idők legnézettebb művészeti dokumentumfilmjévé vált: a világ kétezer mozitermében vetítették, 225 ezren látták. (Lásd róla írásunkat itt: http://ugyvedvilag.hu/rovatok/eletmod/egy-kulonleges-film-vatikani-muzeum-3d.) Mindkét film a Pannónia Entertainment gondozásában jutott el Magyarországra.
Új értesítő szolgáltatás az Ügyvédvilág portálon
Díjmentes értesítő rendszerünk segítségével gyorsan és egyszerűen tájékozódhat az Önt érdeklő friss cikkekről
|
|
A forgalmazó hisz a művészet filmszínházbeli terjesztésében, ezért is hívta életre A művészet templomai elnevezéssel új mozifilm-sorozatát, melynek e firenzei darabja az első premier. A tervek szerint 2016 februárjában jön „A Milánói Scala – A csodák palotája”, áprilisban a „Leonardo da Vinci”, májusban pedig a „Pápai bazilikák” című egészestés alkotás.
Piero della Francesca: Federico da Montefeltro és Battista Sforza portréja