Ford Mustang Convertible 2,3 EcoBoost – Sárga irigység


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Valószínűleg ez kerülgeti a konkurens márkák vezetőit, mióta a Ford Európába hozta a teljesen új fejlesztésű Mustangját. Van is miért izgulniuk, hiszen az új modell teljesítményével, minőségével, de legfőképp ár/érték arányával sok-sok vásárlóra számíthat. 1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. Az új, európai specifikációjú Ford Mustang 50 éves története során ez az első változat, amit Európa-szerte forgalmaznak. A Fastback és Convertible változatban készülő új Ford Mustangot a magyar vásárlók kétféle motorral rendelhetik meg: az 5,0 literes V8-as blokk 421 lóerővel vagy a 2,3 literes EcoBoost erőforrással, amit most mi is vezethettünk. Nyár révén persze tető nélkül.


A Mustang letisztult vonalvezetésű kabrió, hűen tükrözi az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus 1964-es Mustangot. A nyújtott karosszéria 4,8 méter hosszú és látványosan formázott motorházat és rövid hátsó részt tartalmaz, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.

Felcsukott tetővel is szépek és arányosak a vonalai (Fotók: Buday Dénes)

Tipikus formai elem még az alacsony tetővonal széles kiállással, erősen döntött szélvédővel. De nem mehetünk el szó nélkül olyan jellegzetes jegyek mellett, mint a legendás modell cápaharapást idéző orrkiképzése – persze új értelmezésben –, hűtőmaszk, a szaladó vadlóval és hátul a háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó LED-es lámpatest.

Hagyományokat őrző forma, mai modern köntösben

A kabrióhoz alapáron többrétegű szigeteléssel kialakított vászontető jár, ami nemcsak elegáns megjelenést biztosít, hanem a kellemetlen zajokat is kiszűri az utastérből. Kellemes utazótempó mellett a Mustang kimondottan csendes.

Ebben óriási szerepe van a 2,3 literes EcoBoost turbófeltöltős, változó szelepvezérlésű blokknak is. A négyhengeres turbótöltésű erőforrás az európai vásárlók által elvárt alacsony üzemanyag-fogyasztás miatt került a motortérbe.

Gumiégető funkció csak a V8-as kiváltsága, de rajzolni Ő is tud

A gázpedál érzékeny, a motor alacsony fordulatról is azonnal húz, így a benne rejlő 317 lóerő nem okoz csalódást, remekül gyorsul, jól használja ki a 434 Nm nyomatékát. A százas tempó eléréséhez 5,8 másodpercre van szüksége, végsebességét pedig 234 km/órában limitálták.

Retro stílusú kormány, a kormányrásegítés elektromos

Az erőforráshoz kapcsolt hatfokozatú, bolygóműves váltó jó partner, de jobban szereti a kényelmesebb tempót. Kormányról is kapcsolható, ha mi szeretnénk dolgoztatni.

Repülőkből ismert kapcsolók, 8 colos, színes érintőképernyő, igényes összeszerelés

Egy szó mint száz, az erőforrás hozza a tőle elvárt eredményeket, de mindezt csendben teszi. Cserébe a szerény hangzásért, jól fogyaszt. Városi fogyasztása 12 liter körül alakul, míg egyenletesebb haladás mellett 8,3 literes fogyasztást mértünk, így a teszt során 10,1 literes átlagban tudtunk kiegyezni a Mustanggal.

A kabrió-érzés pazar, vagány motorhang elmarad

A zajtalan gördülés másik segédje a futómű, amely jól illik a karakteréhez. Az ősrégi merevhíd helyett a Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Nem olyan feszes, mint amelyet egy sportkocsitól várhatunk, inkább kényelmes, de kanyargós utakon is otthon érzi magát.

Hozzá alapfelszereltség részét képező 19 colos könnyűfém keréktárcsák és nagy teljesítményű fékek lapulnak.

Hatalmas a tér elöl, elsősorban kényelemre tervezték, igazi utazó autó

Van üzemmód választó, a rendszer segítségével négy vezetési mód aktiválható: normál, sport, pálya és téli. Minden beállításnál szabályozható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése.

A hátsó ülések nem felnőtteknek valók, lábtér nincs, amolyan helykitöltő

A beszálláshoz hatalmas ajtók nyílnak, mélyre ülünk, tágas az utastér, elsősorban kényelemre tervezték. Nagyméretű, retró hangulatú, de jól átlátható műszerekről olvashatjuk le az adatokat és kellemes tapintású kezelőszervekkel vezérelhetjük az autó berendezéseit.

A hosszú orr felét sem tölti ki a négyhengeres blokk, a teljesítménnyel nincs gond

Az első ülések kényelmesek, jó az oldaltartásuk és fűthető-hűthető funkcióval rendelkeznek. A hátsó ülések fejtámla nélküliek, így marad a gyerekek kiváltsága, viszont a lábtér még nekik is kevés. Csomagtartója elég nagy, 332 liter befogadására képes.

Két méter széles a Mustang, hatalmasra nyílnak az ajtók, kényelmes a beszállás

Természetesen a Mustangban is megtalálható a SYNC 2 nevű, fejlett fedélzeti csatlakozási rendszer, aminek nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével és a fejlett hangvezérlésével még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon.

A szabadság érzés gyorsan jön, a tető rövid idő alatt nyitható-zárható

A SYNC 2 navigációs rendszerének osztott képernyőjén megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket hangosan fel is olvassa.

A Triple Yelloe fényezés három rétegű, 406 ezer forint pluszt jelent

A Convertible alapára 13,3 millió forint, szériafelszereltsége gazdag, de tesztautónk extrákkal felvértezve még plusz kétmilliót kíván. A többlet többek között az ülésszellőztetést, a navigációt, a tolatókamerát, a 12 hangszórós hifit és az automataváltót tartalmazza.

A kormányzása nem igazán élénk, de pontosan irányítható

A Ford Mustang mozgása egyszerűen zsigeri élmény. Gyors, gyönyörű, kifinomult és hatékony autó, megőrizve azt az ösztönös vonzerőt, amit az emberek évtizedek óta a Mustanggal azonosítanak.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.