Genfi Autószalon 2015


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Lóerőháború Genfben. Válságnak nyoma sincs: az idei, 85. alkalommal megrendezett kiállítás a teljesítmény fokozásával telt. Természetesen a gyárak próbálnak környezettudatosságra is koncentrálni a turbók használatával, illetve az erőforrás kiegészítéseként elektromos rendszerek segítségére összpontosítanak. Válogatásunk a kiállítás legerősebb darabjait vette szemügyre.


Ford Focus RS

A Genfi Autószalonon áll először a világ nagyközönsége elé a vadonatúj Ford RS. A nagy teljesítményű ferdehátú modellben számos technológia fokozza a vezetés élményét. Az RS modellben jelenik meg először az innovatív összkerékhajtás, ami a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással együtt elképesztő kanyarsebességgel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót. Az új Focus az első RS-modell, amely választható hajtási üzemmódokat, többek közt Drift Üzemmódot, valamint Startvezérlést is kínál. A 2,3 literes EcoBoost motort kifejezetten az RS számára fejlesztették ki, a teljesítmény több mint 320 lóerőre nőtt, és az autót az eddigi legerősebb RS-fékrendszer lassítja Brembo első féknyergekkel.

Honda NSX

A 2015-ös Honda NSX-et vadonatúj erőforrás mozgatja, méghozzá egy duplaturbós, 75 fokos hengerszögű, DOHC-vezérlésű, V6-os hajtómű, amihez kilencfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó és három villanymotor kapcsolódik. A különleges sporthibrid hajtásláncot ultramerev, alacsony súlyú, többféle anyagból készülő karosszéria öleli körbe, mely a gyártási folyamat és az összetevők szempontjából is világelső. A NSX legfőbb jellemzője, hogy emberközpontú, ennek megfelelően ösztönösen vezethető és azonnal reagál a sofőr utasításaira. Különleges képességeit az egyedülállóan fejlett, hibrid szupersportkocsi-erőforrásnak, a speciális karosszériának és a fejlett futóműnek köszönheti.

Az autószalonon leleplezett hibrid NSX első példányait várhatóan 2016 elején vehetik át az európai vásárlók.

Koenigsegg Regera

A Regera egy teljesen új modell a Svéd Koenigsegg kínálatában. A 80 darabosra korlátozott gyártású autó kevesebb mint 20 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 400 km/órás sebességre, 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 150-ről 250-re mindössze 3,2 másodperc alatt ugrik! Fürgeségét egy 1115 lóerős 5 literes V8-as motorhoz csatlakoztatott 218 lóerő teljesítményű elektromotor és két darab, a differenciálművet követően oldalanként egy-egy 241 lóerős szintén elektromos motor segíti. Az elektromos motorokat akkumulátorok táplálják, amelyeket a horvát Rimac készít, ezek rövid ideig akár 500 kW energiát is képesek biztosítani az elektormotoroknak, ilyenkor mérhető a szinte hihetetlen 1509 lóerős rendszerteljesítmény.

Lexus GS F

A GS F egy nagy teljesítményű négyajtós sportszedán, amely a luxusmodellek fényűzését ötvözi egy sportkupé teljesítményével. A motorházfedél alatt dolgozó 5,0 literes V8-as szívómotor 477 lóerős, csúcsnyomatéka pedig eléri az 530 Nm-t. A motorhoz egy olyan, különlegesen közvetlen 8 fokozatú ­automata váltót párosítottak, mely támogatja a kézi kapcsolást, és négy üzemmódot kínál a vezető számára. Az 1830 kg-os önsúlynak köszönhetően a hátsókerék-meghajtású GS F gyorsulása és végsebessége egy vérbeli sportkupé teljesítményét idézi. A 32 szelepes, DOHC motor rendkívül erős, de visszafogott használat mellett, az Atkinson-ciklusnak köszönhetően szokatlanul gazdaságosan is üzemeltethető.

Porsche 911 GT3 RS

A Porsche bemutatta a 911 GT3 radikálisabb változatát az RS-t. 3,8 helyett 4-literes szívó boxermotort kap, és 475 lóerő helyett nagyjából 500 lóerőt sajtol ki magából a hathengeres erőforrás. 0–100 km/h 3,3 másodperc alatt, 0–200 km/h 10,9 másodperc alatt, a végsebesség pedig 320 km/h körül alakul. A hétsebességes, duplakuplungos automataváltó és az önzáró hátsó differenciálmű természetesen ez alkalommal is széria. Az alaphoz képest más a futómű-geometria, a sportabroncsok kicsit szélesebbek lettek és a magné­ziumból készült tető pedig alacsony súlypontot eredményez – a motorháztető és a csomagtértető szénszálas erősítésű műanyagból készült. A karosszéria színére kárpitozottak az ülések, alcantarával burkolt kormánykerék, szénszálas betétek és a fehér fordulatszámmérő fogadja az utasokat.

Audi RS3

Az új RS 3 Sportback 367 lóerő teljesítményre képes és 465 Nm a maximális nyomatéka. A 2,5 literes TFSI motor 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel az ötajtós autót 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 280 km/h, hajtása egy új, hétfokozatú duplakuplungos váltót kapott. Az autó hatalmas ereje és reagálási képessége, valamint sajátos „zenéje” a márkára jellemző, ­tipikusan mélyen hörgő öthengeres motorhangja az első korosztályos quattrókra emlékeztetnek. A hétfokozatú S-tronic sebességváltó az előző modellénél is gyorsabb váltást tesz lehetővé.

Lamborghini Aventador LP 750-4 SV

2011-ben debütált az amúgy sem a lassúságáról híres Aventador. A Lamborghininél úgy gondolták, ez sem elég, ezért a hajtóműből 750 lóerőt préseltek ki az olasz gyártó mérnökei, akik különösen nagy gondot fordítottak a súlycsökkentésre is: amit csak lehetett, kívül és belül is szénszálas anyagokkal oldottak meg, így 50 kilogrammot sikerült lefaragniuk az eredeti alapmodell 1575 kilogrammjához képest. Ez lehetővé teszi, hogy a gép álló helyzetből csupán 2,8 másodperc alatt teljesítse a 100 km/órás sprintidőt, a fékezésről pedig a karbon-kerámia fékek gondoskodnak.

McLaren 675LT

Az új modellhez a tavaly bemutatott 650S adta az alapot, de az autó új aerodinamikai csomagot kapott, nagyobbak lettek a légbeömlők, a tervezők agresszívabbra cserélték a lökhárítókat, és középre és magasabbra helyezték a kipufogóvégeket. A motor maradt a 3,8 literes ikerturbós V8-as, de alkatrészeinek több mint felét cserélték, így az erőforrás a nevét adó 675 lóerővel gazdálkodhat, és 700 newtonmétert tud produkálni. A plusz 25 lóerővel és a 100 kilogrammos fogyókúra révén elért mindössze 1230 kilogrammos száraz tömeggel az autó képes a 650S-nél egy tizeddel gyorsabban, 2,9 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsulni, míg 200-ra is beéri 7,9 másodperccel, és meg sem áll egészen 330 km/h-ig.

 

Fotók: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek